SCAR (SOF Combat Assault Rifle) – podstawowy karabin szturmowy armii amerykańskiej. Charakteryzuje się dużą siłą ognia i stosunkowo małym odrzutem, co w znacznym stopniu ułatwia prowadzenie ostrzału w trybie full auto. Posiada możliwość zmiany trybu ognia oraz zastosowania amunicji typu HE (high explosive). Konstrukcja pozwala na zastosowanie wszystkich rodzajów modyfikacji, czyniąc z niego broń niezwykle uniwersalną. Magazynek mieści 40 pocisków.
FY-71 - koreański karabin szturmowy, będący nowoczesnym rozwinięciem koncepcji AK-74. Charakteryzuje się przeciętną siłą ognia, lecz nieco większym niż w przypadku SCAR odrzutem. Równie podatny na wszelkie modyfikacje, często staje się naszą podstawową bronią ze względu na dużą dostępność amunicji na terenach opanowanych przez wroga. Standardowy magazynek mieści 30 sztuk amunicji.MPX8 – pistolet maszynowy będący bezpośrednim następcą MP7. Broń bardzo lekka i precyzyjna, cechująca się mniejszymi niż karabiny szturmowe obrażeniami, które jednak rekompensuje dużą szybkostrzelnością: 50-pociskowy magazynek można opróżnić w kilka sekund. Rzadko używana ze względu na duże zużycie amunicji i stosunkowo małą jej ilość w obozach wroga.
Combat Shotgun – niekwestionowany król zamkniętych przestrzeni. Niesamowita siła ognia jest w stanie zatrzymać w miejscu rozpędzonego byka. Niestety, broń posiada jedynie tryb ognia pojedynczego, dodatkowo niską szybkostrzelność (konieczność przeładowywania) oraz niewielki magazynek mieszczący zaledwie osiem nabojów. Najlepsza broń palna do walki w zwarciu i na małe odległości. Duży rozrzut sprawia, iż okazuje się praktycznie nieprzydatny przy próbach eliminacji przeciwnika z dużego dystansu.
DSG1 – karabin wyborowy, czyli popularna snajperka. Doskonała zabawka dla wszystkich lubiących oczyszczać sobie podejście pod nieprzyjacielskie stanowiska – z jej pomocą „wyjmowanie” wrogich snajperów i obsługi broni ciężkiej to czysta przyjemność. Olbrzymia siła pocisku jest w stanie przebić nawet kamizelki kuloodporne i lżejsze pancerze. Jedynymi wadami są olbrzymi hałas towarzyszący oddaniu strzału oraz relatywnie trudna do zdobycia na polu walki amunicja. Używana z rozsądkiem, pozwala nam jednak w znacznym stopniu ułatwić wykonanie zadania.GK8 - karabin Gaussa, będący najnowszym dzieckiem przemysłu zbrojeniowego. Ta futurystyczna broń wykorzystuje akcelerację elektromagnetyczną do nadania pociskowi pędu bliskiego ośmiokrotnej prędkości dźwięku. Uzyskana w ten sposób przy trafieniu energia wręcz rozrywa przeciwnika. Idealna zarówno do szybkiego i skutecznego oczyszczania pomieszczeń, jak i doskonale sprawdzająca się – zaopatrzona w celownik optyczny – w roli snajperki. Bron ciężka, granaty, materiały wybuchowe
XM214 Hurricane - ośmiolufowe działko automatyczne w systemie Gatlinga zdolne w krótkim czasie opróżnić potężny, 500 nabojowy magazynek. Ze względu na ciężar, broń możliwa do przenoszenia i używania jedynie przez żołnierzy odzianych w nano-skafandry. Olbrzymia szybkostrzelność i moc działka pozwala na niszczenie całych połaci lasu.Wyrzutnia rakiet - ciężka i nieporęczna, ograniczająca ruchy, zaopatrzona w zintegrowany celownik optyczny broń przeciwpancerna. Niezwykle przydatna przy niszczeniu wszelakich pojazdów i niezbędna, jeśli na naszej drodze staną czołgi przeciwnika lub śmigłowce bojowe. Jej największą wadą jest swoista „jednorazowość” – po wystrzeleniu wszystkich trzech rakiet z zasobnika, nie nadaje się ona do ponownego użycia.
Shi Ten - ciężki karabin maszynowy, który obsługiwany może być jedynie na stacjonarnych stanowiskach lub po zamontowaniu go na pojeździe czy łodzi. Bardzo często spotykany w strategicznych punktach umocnień przeciwnika, idealny do prowadzenia ognia zaporowego i niszczenia słabiej opancerzonych celów, takich jak pojazdy terenowe, czy uzbrojone łodzie patrolowe. Zwykle posiada tak duży zapas amunicji, że nie należy się o nią martwić.Granat odłamkowy M61 - podstawowy typ granatu, nadający się idealnie do likwidowania dużych skupisk żołnierzy wroga. Zabija wszystkich w promieniu pięciu metrów od miejsca wybuchu, raniąc odłamkami ludzi w promieniu kolejnych piętnastu.
Granat błyskowy M84 - w wyniku bardzo głośnej eksplozji generuje niezwykle silne, oślepiające światło, dzięki czemu jest w stanie czasowo ogłuszyć i oślepić znajdujących się w polu rażenia przeciwników. Bardzo przydatny przy wkraczaniu do niezbadanych wcześniej pomieszczeń.
Granat dymny AN-M8 - rzecz niezbędna w czasie prób szybkiego przegrupowania się na z góry upatrzone pozycje (nie mylić z ucieczką!) i wywabianiu wroga z budynków. Po wybuchu generuje dużą ilość gęstego dymu, skutecznie utrudniającego przeciwnikowi orientację.C4 - wyposażony w zdalny zapalnik ładunek wybuchowy zdolny do zniszczenia dowolnego pojazdu czy większości budynków. Po umieszczeniu go na przeznaczonym do wysadzenia obiekcie, należy oddalić się na bezpieczną odległość, a następnie za pomocą radiowego zapalnika zdetonować ładunek. Efekt gwarantowany. Pojazdy
HMLTV-998 Bulldog - bardzo uniwersalny i wytrzymały pojazd, zdolny do poruszania się z dużą prędkością po każdym niemalże terenie. Jednak z podstawowych jednostek sił szybkiego reagowania – patrol w Bulldogu jest w stanie w krótkim czasie dotrzeć do niemalże każdego punktu. Dodatkowe uzbrojenie w postaci ciężkiego karabinu maszynowy sprawia, iż nawet w rękach jednej osoby potrafi stać się siejącym zniszczenie wśród piechoty wroga, ruchomym stanowiskiem ogniowym.Pick-up - cywilna półciężarówka, która ze względu na wysokie zawieszenie i stosunkowo mocny silnik, potrafi być przydatna w szybkim przemieszczaniu się po polnych drogach i bezdrożach. Niestety, stosunkowo mała masa i duża wysokość pojazdu sprawiają, iż podczas szalonego rajdu po wertepach potrafi spłatać kierowcy niemiłą niespodziankę. Tym bardziej, iż pod względem wytrzymałości na uszkodzenia daleko jej do Bulldoga.
Ciężarówka - powolny, choć doskonale radzący sobie w terenie pojazd transportowy, dodatkowo uzbrojony w zamontowany na dachu kabiny ciężki karabin maszynowy. Dla celów związanych z realizacją misji mało przydatny, jednak... w krytycznych sytuacjach wprost idealny (ze względu na sporą wytrzymałość i masę) do przebijania się przez zastępy wroga, czy wszelakie blokady.
Łódź patrolowa - olbrzymi ponton zaopatrzony w dwa mocne silniki i uzbrojony w zamontowany w dziobowej sekcji karabin maszynowy, z reguły zintegrowany z urządzeniami sterującymi. Zdolny osiągnąć duże prędkości, należy jednak pamiętać wtedy o znacznym spadku zdolności manewrowych. Ulubiony pojazd wodnych patroli przeciwnika i przez wyjątkowe wszędobylstwo, jeden z pierwszych celów do eliminacji.VTOL (vertical takeoffs and landings) - pojazd latający pionowego startu i lądowania, będący podstawową jednostką transportową i wsparcia pola walki w siłach amerykańskich. Możliwość uzbrojenia w zamontowane na dziobie różnorodne systemy działek oraz podwieszane rakiety i pociski czyni z niego - w połączeniu z dużą prędkością i możliwościami manewrowymi – niezwykle uniwersalną i niebezpieczną dla przeciwnika konstrukcję.
C-18A Skylord - to zaś potężna maszyna transportowa amerykańskich sił powietrznych, wykorzystywana ze względu na olbrzymi zasięg w wielu operacjach specjalnych. I na jej to pokładzie właśnie zaczyna się również przygoda z Crysis.Pojazdów i broni przewijających się przez grę jest oczywiście trochę więcej. Uznaliśmy jednak, iż pisanie o nich wszystkich mogłoby być przez niektórych potraktowane jako zbytni spoiler, tak więc... całą resztę musicie zobaczyć już sami. Powodzenia!