CD Projekt przedstawia wirtualny przewodnik po świecie Mass Effect!

CD Projekt
2008/06/24 16:22
7
0

W galaktyce istnieje około 400 miliardów gwiazd. Dotąd zbadano lub, chociaż odwiedzono mniej niż 1% z nich! Z taką rzeczywistością przyjdzie nam się zmierzyć w najwyżej ocenianej komputerowej grze fabularnej ostatnich lat, Mass Effect. Deweloperzy ze studia BioWare, autorzy takich bestsellerów jak seria Baldur's Gate, Neverwinter Nights czy Star Wars: Knights of the Old Republic, stworzyli żyjący świat pełen różnorodnych ras, tajemniczych zakątków wszechświata i niezwykłej technologii. Niniejszym artykułem rozpoczynamy cykl prezentujący bogactwo świata Mass Effect. Zaledwie wycinek tego, co będzie można przeżyć osobiście już wkrótce, 17 lipca.

Sercem galaktyki jest Cytadela, cylindryczna konstrukcja służąca za polityczną, kulturalną i finansową stolicę galaktycznej społeczności. To właśnie tu komandor Shepard zostanie wciągnięty w wir wydarzeń będących podstawą długiej i pełnej zwrotów akcji historii. Cytadela to starożytna stacja kosmiczna, najprawdopodobniej zbudowana przez Protean. Od kiedy stacja istnieje, konserwuje ją tajemnicza rasa znana jako Opiekunowie. Większość przedstawicieli obcych utrzymuje tu zresztą ambasady w wewnętrznym kręgu stacji zwanym Prezydium.

Wieża pośrodku Prezydium, mieści komnaty Rady Cytadeli. Sprawy Rady często mają daleko idące konsekwencje i wpływ na resztę społeczności galaktycznej. Rada to władza wykonawcza, składająca się z przedstawicieli Republik Asari, Hierarchii Turian oraz Związku Salariańskiego. Chociaż oficjalnie Rada nie ma władzy nad niezależnymi rządami poszczególnych ras, decyzje Rady mają ogromny wpływ. Żaden z członków tej specyficznej formy rządu nie jest na tyle silny, by powstać przeciw pozostałym dwóm, ale wszyscy są żywo zainteresowane kompromisem i współpracą. Każda z ras Rady posiada ogólne cechy związane z różnymi aspektami zarządzania galaktyką. Asari sprawdzają się w mediacji oraz dyplomacji. Turianie dostarczają wojsk, a Salarianie zbierają informacje oraz dane wywiadowcze. Ludzkie Systemy Przymierza stały się członkiem Cytadeli w 2165 roku, nadal są jednak traktowani nieufnie i trzymani z dala od Rady za trudny do przewidzenia temperament. Sytuacja może się zmienić, gdy do gry wejdzie postać gracza...

GramTV przedstawia:

Kolejna część galaktycznego przewodnika zostanie opublikowana wkrótce. Przypominamy, że Mass Effect w wersji na PC ukaże się 17 lipca w sugerowanej cenie 129,90 zł. Dostępna będzie też ekskluzywna, limitowana Edycja Kolekcjonerska gry. Więcej informacji na stronie:

http://www.gram.pl/gra_8gTrH,5_Mass_Effect.html

Komentarze
7
Usunięty
Usunięty
25/06/2008 16:15

Jaceloth: Z tego co widziałem na youtube, to można eksplorować sporą część powierzchni planet, czasami znajdując bonusy, jakieś "ciekawe" miejsca czy easter eggi.

Usunięty
Usunięty
25/06/2008 13:12

przyjemnie się to czyta. nurtuje mnie tylko jedno pytanie, czy ten świat mass effect, to rzeczywiście tętniąca życiem galaktyka, czy po prostu parę ciasnych lokacji na każdej planecie, które nie dają nam wielkiej swobody w poruszaniu się i prowadzą nas właściwie jak po sznurku, od zadania do zadania. tak jak to było w KOTORze. z opinii konsolowców raczej wynika, że mamy do czynienia z tym drugim rozwiązaniem. niestety. obym się jednak mylił. bo jak w erpegu nie można odetchnąć pełna piersią i poczuć trochę swobody, to czegoś mi brak.

MandiATO
Gramowicz
25/06/2008 07:10

Z tego co mi wiadomo to polska wersja nie jest JEDYNĄ bez zabezpieczenia SecuRomem. SafeDisc jest używany we wszytskich wersjach językowych wydanych przez CDP (czeska, węgierska i jeszcze jakieś), a pierwszą wersją bez SecuRoma była rosyjska, ale tam użyto nie mniej kontrowersyjnego StarForce''a. Jednym słowem ładny marketingowy ''chłyt'', szkoda tylko, że strasznie rozmija się z prawdą.Ale właśnie dzięki temu, że wersje wydane przez CDP nie zawierają SecuRoma jest nimi duże zainteresowanie poza krajami, w których zostały wydane (wystarczy zajrzeć na forum Bioware).




Trwa Wczytywanie