FF XIII na X360 oczami Microsoftu

pepsi
2008/08/11 15:29

Niektórzy wciąż jeszcze nie mogą otrząsnąć się po ogłoszeniu przez Square Enix prac nad grą Final Fantasy XIII w wersji na Xboksa 360. O swoich odczuciach związanych z taką decyzją mówił przedstawiciel Microsoftu, Albert Pennello.

Tuż po ogłoszeniu prac nad Final Fantasy XIII w wersji na Xboksa 360 Jack Tretton z Sony nie krył rozczarowania takim obrotem sprawy zaznaczając jednocześnie, że nie jest to dla niego zaskoczenie. Na wysuwane zrozpaczonym głosem pytania fanbojów Sony: "dlaczego?!", odpowiedział Albert Pennello, menedżer ds. światowego marketingu w Microsofcie. FF XIII na X360 oczami Microsoftu

"Myślę, że najbardziej oczywistym powodem podjęcia przez nich właśnie takiej decyzji jest dostrzeżenie sukcesu naszej konsoli" - mówił o motywach kierujących władzami firmy Square Enix Pennello. "Square robiło dla nas gry już wcześniej, więc myślę, że jest pewien punkt, w którym firma po prostu musi spojrzeć na Xboksa 360 i bazę jego odbiorców. Następnie podejmują decyzję, która jest po prostu najlepsza z ich punktu widzenia".

"Łatwo jest dojść do wniosku, że coś rozgrywa się w kuluarach, jednak w mojej opinii znacznie bardziej oczywistą odpowiedzią jest nasza dobra dyspozycja. Twórcy gier chcą by ich produkcje były tam, gdzie jest najwięcej zainteresowanych ludzi, a w tym momencie takim miejscem jest Xbox 360".

GramTV przedstawia:

Czyżby?

Komentarze
19
Usunięty
Usunięty
12/08/2008 12:43

Po prostu kiedy Sony juz nie placi za ekskluzywnosc gier third party, producenci nie beda robic dla nich gier na wylacznosc za darmo, wiec sobie ta strate odbijaja na innych platformach. Dobrze ze first-party jest super. ;)

Usunięty
Usunięty
12/08/2008 11:34

No tak, kolejny raz zaczynają się już przechwalać...Stwierdzenie "powodem podjęcia (...)j decyzji jest dostrzeżenie sukcesu naszej konsoli" - no wszystko fajnie, ale przecież wcześniej też mogli to dostrzec, a jakoś o stworzeniu nowego Finala na X360 zadecydowano dopiero niedawno. Ja jednak sądzę, że słowem - klucz są tutaj pieniądze. W dzisiejszych czasach stworzenie dużej, rozbudowanej gry wymaga ogromnej pracy, ale także nakładu pieniężnego. Wyposażenie w specjalny sprzęt, nagrania motion-capture, nagrania głosów, marketing, reklama - to niestety kosztuje bardzo dużo. A jako, że Square Enix nie jest developerem 1st party Sony, to dlatego FF znajdziemy także na X360.

Usunięty
Usunięty
12/08/2008 06:09

moze nikt nie chce patrzeć na brak antialiasingu pokazywany w FullHD? :)




Trwa Wczytywanie