Jeden z wiceprezesów Nvidii, Roy Taylor, udzielił wywiadu serwisowi Fudzilla. Dowiedzieliśmy się, że twórcy gier wideo pracują obecnie nad 50. tytułami, które wykorzystają możliwości oferowane przez technologię PhysX. Połowa z nich zadebiutuje na rynku przed tegoroczną Gwiazdką, natomiast reszta ukaże się po Nowym Roku. Przypomnijmy, że prawa do PhysXa, czyli akceleratora fizycznego, zieloni nabyli od jego producenta, firmy Ageia.
Nvidia w oficjalnym oświadczeniu prasowym ujawniła na razie trzy tytuły gier, charakteryzujące się obsługą PhysXa. Powstają one w studiu developerskim Gearbox Software. Pierwszą z nich jest kolejna odsłona serii wojennych shooterów, czyli Brothers in Arms, tym razem nosząca podtytuł Hell's Highway i korzystająca z Unreal Engine 3. Druga produkcja to również pierwszoosobowa strzelanka, Aliens: Colonial Marines, której akcja, jak nietrudno się domyślić, rozgrywa się w świecie Obcych, znanych z dużego ekranu. Ostatnią z gier jest Borderlands, ukazująca wydarzenia w ten sam sposób, co poprzedniczki (czyli FPP) - autorzy dodali do rozgrywki elementy cRPG, a scenariusz osadzili w postapokaliptycznym świecie w niedalekiej przyszłości.Brothers in Arms: Hell's Highway pojawi się już we wrześniu, natomiast Aliens: Colonial Marines oraz Borderlands doczekają się premiery w przyszłym roku. Szczegółowe informacje o technologii Nvidia PhysX znajdziemy na oficjalnej, polskojęzycznej stronie firmy.