Retrogram - Populous, czyli trudno być bogiem
Kiedy w 1989 roku Peter Molyneux próbował sprzedać swój najnowszy pomysł największym wydawcom, wszyscy oprócz EA przerazili się oryginalnej i niespotykanej dotąd koncepcji. EA wygrała na tej decyzji miliony dolarów, Bullfrog i Molyneux światowy rozgłos. Przed wami historia serii Populous. Zapraszamy!
Jak mogliście przeczytać w poprzednim felietonie, pierwszym tytułem wykreowanym od podstaw w nowopowstałym studiu Bullfrog była gra Fusion, wydana w 1988 roku. Temu tytułowi, stworzonemu na komputery ATARI ST i Amiga, nie będziemy jednak poświęcać zbyt wiele miejsca, gdyż dużo ważniejszą pozycją był kolejny projekt sympatycznego pana Molyneux i jego ekipy. Nie tylko zresztą ważniejszą. To jeden z tych przypadków, w których bez zbytnich obaw, z czystym sumieniem, użyć można określenia – był grą przełomową. Mowa tu oczywiście o Populous, autorskim projekcie Petera, który przyniósł zasłużoną sławę młodemu studiu, a zarazem stał się dla pomysłodawcy wyznacznikiem niemalże wszystkich jego przyszłych koncepcji.