Tydzień z grą Sacred 2: Fallen Angel - dzień pierwszy
Zakończyliśmy wczoraj Tydzień z grą King's Bounty: Legenda, ale nie wypadamy póki co z klimatu fantasy. Czas bowiem zacząć cykl artykułów poświęconych kolejnej świetnej produkcji - zapraszamy na Tydzień z grą Sacred 2: Fallen Angel!
Był rok 1991. W niewielkim, liczącym 100,000 mieszkańców mieście Gütersloh, położonym na terenie Nadrenii Północnej-Westfalii, niejaki Holger Flöttmann założył studio produkujące gry. Nazwał je Ascon, a pierwszym projektem nowej firmy była gra ekonomiczna Der Patrizier, bardziej znana pod swym angielskojęzycznym tytułem – The Patrician. Świat elektronicznej rozrywki był jeszcze młody, dopiero przebąkiwano o tym, iż w przyszłości gry komputerowe mogą się okazać naprawdę lukratywnym biznesem. Koszta produkcji pozostawały znikome w porównaniu do dzisiejszych standardów, a nakłady na reklamę śmiesznie małe. Powstawały gry oferujące dziesiątki godzin rozrywki, bo taki był ówczesny standard. Stare, dobre czasy... Na przestrzeni lat wiele się zmieniło – dziś normą jest produkcja, którą da się ukończyć w dziesięć godzin. Jednak Ascon, przemianowany później na ASCARON, nigdy nie przestawił się na współczesne standardy. Do dziś robi gry olbrzymie, dające odbiorcom dawkę zabawy na całe tygodnie...