MMO Star Wars: The Old Republic zapowiedziane

Renor Mirshann
2008/10/22 12:01

Firmy LucasArts i BioWare w końcu przyznały się publicznie, nad czym wspólnie pracują już od półtora roku - zapowiedziały grę Star Wars: The Old Republic, MMO kontynuujące historię słynnych KOTOR-ów.

Nadszedł czas, kiedy można odłożyć na bok wszelkie plotki, strzępy informacji i niedopowiedzenia - wiadomo już oficjalnie, że wspólnym projektem BioWare'u i LucasArtsu jest gra MMO Star Wars: The Old Republic.

Gra powstaje od początku zeszłego roku w dedykowanym temu projektowi studiu w Austin, w Teksasie. Jej fabułę osadzono 300 lat po drugiej części serii Knights of the Old Republic (czyli jakieś 3600 lat przed wydarzeniami z filmowej sagi). Oprócz własnej, unikalnej fabuły zajmie się ona dokończeniem pewnych wątków, które "dwójka" pozostawiła niezamknięte - jak powszechnie wiadomo, ze względu na brak czasu na ich dopracowanie. MMO Star Wars: The Old Republic zapowiedziane

TOR pozwoli wcielić się w przedstawicieli dwóch frakcji, Republiki i Imperium. Ich wybór nie jest równoznaczny poświęceniu się jednej stronie mocy - "Możesz służyć dobru w miejscu przepełnionym złem lub być złą istotą żyjącą wśród tych dobrych", powiedział Daniel Erickson, główny scenarzysta gry. Obie strony konfliktu mają zaoferować zróżnicowany wybór klas, ale na chwilę obecną potwierdzono jedynie Jedi i Sithów. Obydwie pozwolą na stosunkowo szybkie zdobycie miecza świetlnego i naukę korzystania z Mocy. Nie ujawniono łącznej liczby klas, ale różnice pomiędzy nimi nie sprowadzą się tylko do wyglądu i zdolności - każda to inna perspektywa przedstawienia ogólnej historii, inne lokacje, znajomości, zadania, zlecenia, problemy do rozwiązania... Ten aspekt studio BioWare uważa za jeden z głównych filarów produkcji.

Wiadomo, że wśród planet, jakie będzie można odwiedzić znajdą się - uwaga, głęboki wdech - Coruscant, Tython, Korriban (ojczyzna Sithów), Alderran, Utapau, Agamar, Dathomir i Manaan. Poza tym, twórcy zapewniają, że w grze znajdzie się wszystko, co składa się na najwyższej jakości MMO... i dużo więcej. Innowacje dotkną na przykład sposób wykonywania questów - studio chce zachować uczucie grania w dobrego RPG-a dla jednego gracza i implementuje wiele dróg prowadzących do celu, wiele zróżnicowanych rozwiązań każdego problemu. Wspominaliśmy, że fabuła jest dla BioWare'u bardzo ważna?

Co ciekawe, rozbudowanie fabularne to właśnie jeden z powodów, dla których nie zdecydowano się na kontynuowanie serii KOTOR w klasyczny dla niej, single-playerowy sposób. "My tak naprawdę robimy KOTOR-a 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 i dalej. Tyle właśnie mamy tutaj rzeczy do zawarcia i historii do opowiedzenia" - powiedział James Ohlen, główny designer gry. Ujawnił on, że TOR będzie bogatsze w fabułę od wszystkich poprzednich gier BioWare'u razem wziętych (licząc dodatki). To efekt prawie dwuletniej pracy dwunastu scenarzystów, która z resztą jeszcze nie została zakończona!

Dialogi z NPC-ami mają być w tym MMO co najmniej tak samo ważne, jak we wspomnianych już wielokrotnie KOTOR-ach. Tym bardziej, że wcale nie pozbyto się możliwości uzyskania pomocy od bohaterów niezależnych w walce. Efekt rozmów może być równie dobrze odwrotny - jeśli kogoś zdrowo wkurzymy, zdecydowanie niełatwo będzie uzyskać później od niego jakieś użyteczne informacje. To z pewnością zamknie pewne ścieżki rozwoju fabuły, ale równie dobrze może otworzyć też inne. BioWare mocno ekscytuje się też brakiem opcji szybkiego zapisu - studio jest bardzo ciekawe, jak fakt, że nie będzie można "zabezpieczyć się" przed konsekwencjami wyborów wpłynie na sposób podejmowania przez graczy co ważniejszych decyzji fabularnych.

Jaki wkład do prac nad The Old Republic ma LucasArts? Głównie chodzi o doświadczenie. Ludzie z LA są uzbrojeni w wiedzę na temat tego, co w ich poprzednim MMO - Star Wars Galaxies - się udało, a co nie, i mają zamiar nie dopuścić do powtórzenia jakiegokolwiek starego błędu przy nowym projekcie. Co wcale nie znaczy, że pierwsze MMO w świecie Lucasa zostaje porzucone - nadal czuwa nad nim duża ekipa, która ma plany jego rozwoju na cały przyszły rok i dalej.

GramTV przedstawia:

Czy pomaga ktoś jeszcze? Okazuje się, że tak: "Jesteśmy cały czas w kontakcie ze studiem EA Mythic, uwielbiamy Warhammera Online. Mają tam świetną technologię i bardzo kreatywny zespół. To ludzie, z którymi zdecydowanie warto rozmawiać o tym, jak zrobić dobre MMO. Znajdujemy u nich inspirację" - to słowa Raya Muzyki z BW.

Jeśli chodzi o platformy docelowe, to wszystko, o czym mówią twórcy odnosi się wyłącznie do wersji na PC - jedynej aktualnie zapowiedzianej. Być może konsole dostaną też coś dla siebie, ale na potwierdzenie tych informacji trzeba jeszcze poczekać. Data premiery? Tytuł pojawi się na półkach sklepowych wtedy, kiedy będzie gotowy. Możliwe, że już w przyszłym roku, ale to nic oficjalnego.

Swoje trzy grosze o grze dorzucił też na koniec Greg Zeshuk, jeden z założycieli BioWare'u i wiceszef EA. "To zdecydowanie nasz największy dotychczasowy projekt" - powiedział. "I nie chodzi tu tylko o fakt, że to Gwiezdne Wojny, czyli z definicji ma być monumentalnie - chcemy też coś udowodnić. Na rynku gier MMO jest straszliwa konkurencja i trzeba się naprawdę wyróżnić, żeby odnieść sukces... Tutaj nie ma miejsca na błędy, wszystko musi być najwyższej jakości" - zakończył. A firma naprawdę chce wejść z hukiem na to, nowe dla siebie, terytorium i zdobyć spory kawałek tortu, który w dużej części przypada obecnie hitowi Blizzarda - World of Warcraft. Ambitny plan, w wykonaniu którego pozostaje tylko życzyć powodzenia!

Oficjalną stronę internetową gry można znaleźć pod tym adresem.

Komentarze
178
Usunięty
Usunięty
25/07/2009 19:09
Dnia 25.07.2009 o 18:45, Osa1 napisał:

Nie rozumiem to w końcu będzie singleplayer jak w KotOR-ach 1 i 2 + MMO czy tylko MMO?

MMO only :/

Usunięty
Usunięty
25/07/2009 18:45

Nie rozumiem to w końcu będzie singleplayer jak w KotOR-ach 1 i 2 + MMO czy tylko MMO?

Usunięty
Usunięty
11/03/2009 13:17

Nooo szykuje się dobre MMo ;). Świat SW plus dopracowanie, ciekawa fabuła no i miecze świetlne będą pewnie świetnie się sprzedawały na rynku ;).




Trwa Wczytywanie