Tegoroczna impreza branżowa z cyklu Game Developers Conference (zaplanowana na termin 23-27 marca, w San Francisco) będzie miejscem premierowego pokazu nowych możliwości znanego wszystkim graczom silnika Unreal Engine 3. Studio Epic zamierza zaprezentować tam m.in. "Unreal Lightmass" i "Swarm" - rozwiązania, dzięki którym będzie możliwe m.in. około dziesięć razy szybsze niż do tej pory operowanie statycznymi źródłami światła.
UE3 dostanie również nową wewnętrzną wyszukiwarkę, opartą na prostocie i użyteczności takich serwisów, jak Google i Flickr - ręczy za nią sam Tim Sweeney, dyrektor ds. technicznych firmy Epic. Nieco zmian czeka też moduł online'owy, w tym dodanie systemu Unreal Master Control Program (odpowiadającego za zbieranie danych i statystyk grających w sieci). Dla tych, którzy chcieliby oprzeć na Unrealu swoje nowe MMO będzie zestaw zupełnie nowych zintegrowanych z nim technologii, przygotowanych specjalnie pod ten gatunek przez chiński oddział developera.Warto przypomnieć, że na wspomnianych targach odbędzie się pierwszy pokaz multiplatformowego silnika CryEngine 3 od studia Crytek. Technologia tej firmy zachwyca od zawsze, ale nigdy nie udało jej się osiągnąć podobnej do UE popularności. Teraz, wraz z konsolowym debiutem nowego engine'u, to może się zmienić.