Dziś ruszyła akcja skierowana przeciwko modyfikacjom konsol Xbox 360 umożliwiającym uruchamianie pirackich wersji gier.
Warszawa, 14 stycznia 2010 r. – Polski oddział firmy Microsoft postanowił zareagować na problem piractwa obecnego na konsoli Xbox 360. Rozpoczynająca się dzisiaj kampania potrwa do początku lutego 2010 roku i składać się będzie z kilku elementów.
W ramach akcji uruchomiono specjalną stronę internetową, którą można obejrzeć pod adresem www.nieprzerabiam-niekradne.pl. Odwiedzający mogą tam odszukać wszystkie informacje związane z problemem nielegalnego przerabiania konsol, takie jak: komentarze prawników dotyczące funkcjonowania prawa o ochronie praw autorskich w Polsce, odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania związane z piractwem, czy wywiady z polskimi wydawcami, którzy starają się wytłumaczyć szkodliwość piractwa i jego złego wpływu na rozwój rynku elektronicznej rozrywki.
Do udziału w akcji zaproszono doskonale znanych graczom dziennikarzy branży gier, którzy swoimi nazwiskami firmują najbardziej popularne media o grach wideo w Polsce. W krótkich wypowiedziach przed kamerą starają się odpowiedzieć na pytanie „dlaczego nie przerobili swojej konsoli?”. Filmy będą systematycznie udostępniane na oficjalnym kanale akcji „Nie przerabiam – nie kradnę”, który można odwiedzić pod adresem: http://www.youtube.com/user/NPNKX360.
W pierwszym dniu akcji opublikowano materiał wideo autorstwa Tomasza Kreczmara (Hyper TV), który można obejrzeć tutaj.
GramTV przedstawia:
Dla wszystkich graczy, którzy zdecydują się odwiedzić stronę przygotowano konkurs w którym można wygrać kolekcję wszystkich oryginalnych gier wydanych w Polsce na Xbox 360 przez Microsoft
(w chwili obecnej to 30 tytułów), a także bony towarowe sieci Empik – jednego z partnerów akcji.
Poprzez naszą akcję chcemy zwrócić uwagę na szeroki problem piractwa obecnego w Polsce, który dotyczy nas wszystkich: wydawców gier, producentów konsol, sieci handlujące legalnym oprogramowaniem, a także samych graczy, którzy nie mogą korzystać w jeszcze większym stopniu
z polskich wersji językowych gier, ciekawszych promocji, niższych cen itd. – powiedział Jakub Mirski, Marketing Manager Microsoft. Gracze to jedna z najbardziej zaangażowanych w swoją pasję grup konsumenckich, pokazująca na każdym kroku swoje przywiązanie do gier wideo. Dlatego chciałbym podziękować wszystkim tym, którzy kupując oryginalne wersje gier, wspierają naszą branżę. – dodał Mirski.
Oficjalnymi partnerami kampanii „Nie przerabiam – nie kradnę” zostały największe firmy związane z rynkiem elektronicznej rozrywki, takie jak Allegro, Empik, Electronic Arts, Ubisoft, CD Projekt. Patronami akcji są także serwisy internetowe Gry-Online.pl oraz Polygamia.pl. Do akcji przyłączyła się agencja kreatywna Pompidou odpowiedzialna za kreację strony internetowej.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!