God of War 3 kontra Dante's Inferno - porównanie grafiki

Łukasz Odziewa
2010/01/27 22:10

God of War 3 jest jedną z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku. Boga Wojny chce z tronu zrzucić jednak Dante's Inferno. Czy mu się to uda?

Redaktorzy serwisu GamingBolt, Ci sami którzy zajęli się porównaniem grafiki w Alan Wake i Heavy Rain, postanowili wziąć pod lupę screeny z God of War 3 oraz skonfrontować je z tymi z Dante's Inferno. Jakie są wyniki porównania? Sprawdźmy poniżej.

Runda 1: God of War 3

God of War 3 kontra Dante's Inferno - porównanie grafiki


Na pierwszy ogień poszli główni bohaterowie obu produkcji. Kratos swoim pięknie wymodelowanym ciałem oraz emocjami wypisanymi na twarzy pokazuje, że developerzy zaczynają wykorzystywać potencjał drzemiący w PlayStation 3. Bohater God of War prezentuje się naprawdę wspaniale, a masa szczegółów wręcz poraża. Dante wcale nie wygląda gorzej, również został przygotowany z niesamowitą dbałością o szczegóły, ale brakuje mu tego "czegoś". Brak tego pierwiastka, dzięki któremu czujemy emocje wyrażane przez naszą postać sprawiają, że Kratos wygrywa tę rundę.

Runda 2: God of War 3


W kolejnej rundzie sprawdzimy bossów, jakich uda nam się spotkać na naszej drodze. Tutaj zdecydowanie wygrywa God of War 3. Przeciwnik ocieka wręcz szczegółami i wygląda po prostu pięknie. Niestety boss z Dante's Inferno wygląda tylko dobrze. Punkt dla Kratosa.

Runda 3: Remis


Czas na sceny kiedy nasi bohaterowie stoją twarzą w twarz z przeciwnikiem. Wprawdzie już poprzednie odsłony God of War pokazały, że walki są naprawdę widowiskowe, ale bronie w Dante's Inferno wydają się być nieco ciekawsze. W obu produkcjach czeka nas podobna ilość krwi na ekranie. Tutaj remis, czyli po punkciku dla obu panów.

GramTV przedstawia:

Runda 4: Dante's Inferno


Na powyższych screenshotach znów możemy zobaczyć bossów, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć w obu grach. Tym razem jednak nie będziemy zajmować się ich designem, jak wcześniej, ale ocenimy całą scenę. Tutaj zdecydowanie wygrywa Dante's Inferno. Screen jest o wiele bardziej szczegółowy a świetne oświetlenie naprawdę robi wrażenie. God of War 3 również prezentuje się fantastycznie, ale obiektywnie trzeba przyznać punkt Dantemu.

Runda 5: God of War 3


Weźmy pod lupę sceny, gdzie nasi bohaterowie muszą zmierzyć się z kilkoma przeciwnikami naraz. Na obrazku z God of War 3 widać masę szczegółów zarówno na przeciwnikach, Kratosie, jego broniach, ale także i w otoczeniu - wystarczy spojrzeć na ogromnego tytana w tle. Swoje robi też świetne oświetlenie sceny. Dante's Inferno nieco zawodzi w tym aspekcie. Wprawdzie nie wygląda źle, ale widać aliasing oraz mniejszą ilość szczegółów, choćby na samych przeciwnikach. Jeśli przypomnimy sobie niesamowitą dbałość o animację postaci w God of War 3 to zwycięzcą tej rundy może zostać tylko i wyłącznie Kratos.

Wprawdzie w powyższym porównaniu grafiki wygrał God of War 3, ale nie zapominajmy, ze podobnie jak w przypadku Alan Wake i Heavy Rain, czas na prawdziwe porównania przyjdzie dopiero po premierze obu produkcji. Dla nikogo nie powinno być jednak zaskoczeniem, że God of War 3 będzie prezentował nieco wyższy poziom, jeśli chodzi o oprawę graficzną.

Komentarze
29
Usunięty
Usunięty
28/01/2010 20:39

jak dlamnie obie gry są świetne, lecz jedna z nich musi być lepsza, ale jak na moje oko to w jednym screenie jest lepsza grafa w GoW3, a w następnej grafice bardziej bodoba mi się Dante''s Inferno ale jak powiedziałem wcześniej to gry obie są bdb.:) zależy od gustu jak pisze kolega powyżej.

Usunięty
Usunięty
28/01/2010 18:21
Dnia 28.01.2010 o 10:31, qq_MoaR napisał:

Kwestia gustu, dla mnie jest ohydna, jest za gruba, za duża, wygląda na cholernie ciężką, albo na cholernie plastikową zależny jak na to spojrzeć, oglądając gameplay miałem wrażenie, że oglądam Gladiatora z Aiona(porażka) ... btw Ostrza Kratosa się nie rozciągają, one są na łańcuchach, przez co wygląda to jakoś realistyczniej.

Nie wiem czy grałeś w demo Dante''s Inferno, w każdym razie tam jest ukazany kawałek fabuły, w którym

Spoiler

w walce ze Śmiercią bądź jak ktoś woli Kosiarzem, Dante zabiera jej kose (właśnie tą kosę którą potem walczy całą grę). Generalnie dążę do tego że ta śmierć jest co najmniej trzy razy wyższa od niego więc aby zachować "realizm", ta kosa właśnie taka powinna być.

Być może jest to kwestia gustu, bo dla mnie ta broń jest jak najbardziej ok. Co do "ostrz Kratosa" to bez przesady ale z rękawa mu chyba nie wychodzi 10m łańcucha?

HiddenNick
Gramowicz
28/01/2010 15:41
Dnia 28.01.2010 o 09:13, palpatine napisał:

Nie jestem w 100 % pewny, ale pierwsze obrazki z góry to gameplay z GOW3(początek demka) i printscreen filmiku z DI ;).

Ja jestem pewien... Porównują render ze screenem gry...




Trwa Wczytywanie