Podczas londyńskiej imprezy promującej zarówno książkę, jak i grę Metro 2033, producent gry ujawnił, że nie ma powodu, dla którego nie działałaby na PlayStation 3. Decyzja o braku wersji na konsolę Sony zapadła na poziomie wydawcy, i nie należała do twórców. Podobno silnik 4A radzi sobie na sprzęcie Sony doskonale.
Decyzja o braku wersji na PS3 była prawdopodobnie marketingowa. Nie miałem na nią wpływu. Dla potrzeb silnika 4A wykonaliśmy sporo wstępnych prac na PS3, aby sprawdzić architekturę sprzętu.
Wiele wstępnych prototypów pochodzi z wersji PS3. Musicie spytać kogoś z szefostwa działu finansowego THQ, dlaczego nie dostaliśmy zielonego światła na wersję PS3. Nie ma powodu, aby silnik nie działał na PS3.
Twórcy podkreślili też, że w przyszłości silnik 4A będzie mógł obsługiwać gry na konsolę Sony. Tymczasem Metro 2033 trafi do sprzedaży w marcu. W Polsce doczekamy się kinowej wersji gry (rosyjska ścieżka dźwiękowa, polskie napisy) na PC. Posiadacze konsol Xbox 360 dostaną angielską wersję.
W naszym sklepie można zamawiać kolekcjonerską edycję Metro 2033 na PC. Zachęcamy także do zapoznania się z wrażeniami z prezentacji tego tytułu. Wczoraj do księgarń w Polsce trafiła książka Dymitrija Głuhowskiego, która jest podstawą gry.