God of War III bez loadingów

Łukasz Odziewa
2010/02/25 09:15

Wygląda na to, że God of War III nie tylko nie będzie wymagało instalacji na dysku PlayStation 3, ale także pozwoli nam cieszyć się grą bez zbędnych przerywników w postaci loadingów.

God of War III bez loadingów

Studio Santa Monica, twórcy God of War III, chyba za bardzo nas rozpieszcza. Nie dość, że już niedługo będziemy mogli zagrać w jedną z najbardziej oczekiwanych gier tego roku, to niedawno okazało się, że gra będzie wymagała jedynie 5MB miejsca na dysku twardym PlayStation 3 - w skrócie, nie będziemy musieli God of War III instalować.

GramTV przedstawia:

Teraz okazuje się, że nawet pomimo tego, w grze nie uświadczymy żadnych loadingów. Tą niesamowitą informacją podzielił się z nami Christer Ericson z Santa Monica na swoim mikroblogu w serwisie Twitter. Jak udało się to osiągnąć? Dane są doczytywane "w locie" dzięki optymalnemu rozmieszczeniu ich na płycie BluRay.

Komentarze
20
Usunięty
Usunięty
26/02/2010 14:08

A to nie jest tak, że poprostu nagrali niektóre dane kilka razy?

Usunięty
Usunięty
25/02/2010 20:35

Jak już co poniektórzy wspominali - Nihil novi. ;]

FallingStickman
Gramowicz
25/02/2010 16:28
Dnia 25.02.2010 o 14:55, cin222 napisał:

> > W locie, czyli spadki FPS w czasie gry. > > PS3 to nie Pecet. > Nie pierwsza to i nie ostatnia gra na konsole, która ładuje dane w ten sposób i nie wiąże > się to ze spadkiem FPSłów z prostej przyczyny - to nie jest ładowanie pakietów danych > co jakiś czas, tylko ładowanie progresywne z odpowiednim wyprzedzeniem. > > P.S. > Oczywiście nie chodzi mi o to, że coś jest nie tak z PeCetem, tylko, że taka technologia > jest domeną konsol :)) Na PC to wygląda inaczej. PS3 to nie PC... Wiadomo, że nie. PC ma gry z lepszą grafiką i antyaliasing, ot co. A wczytywanie w locie nie jest możliwe ze względu na otwartość architektury PC - każdy jest trochę inny. A każdy egzemplarz PS3 jest identyczny, co pozwala na zaprogramowanie takiego ficzera bez większego trudu. Na PC dochodzą dyski z różnymi prędkościami odczytu, różnym stopniem fragmentacji danych (Windows ssie, w Linuxie fragmentacja nie występuje...), inne procesory, ilości i prędkość RAMu. Możliwe byłoby napisanie takiego kodu na PC, ale sam kod obliczający kiedy zacząć wczytywać dane zajmowałby śmieszne dużo zasobów, więc to się nie opłaca ;)

Z tą grafiką to różnie bywa :)Ale co do całej reszty to się zgadzam :)




Trwa Wczytywanie