Crysis 2 vs Killzone 2 - porównanie grafiki

Łukasz Odziewa
2010/03/16 10:14

Porównywanie grafiki w różnego rodzaju produkcjach to ostatnimi czasy domena zachodnich mediów traktujących o grach. Nie inaczej jest tym razem, kiedy to redaktorzy serwisu Gamingbolt wzięli na warsztat Killzone 2 oraz Crysis 2.

Ostatnimi czasy bardzo modne wydają się być wszelkie porównania grafiki w różnych tytułach. Mieliśmy już Dante's Inferno - PS3 vs X360, Dante's Inferno vs God of War III, Alan Wake vs Heavy Rain a nawet Mass Effect 2 vs Mass Effect. Tym razem możemy przyjrzeć się bliżej porównaniu Crysis 2 i Killzone 2.

Crysis 2 vs Killzone 2 - porównanie grafiki


GramTV przedstawia:


Czy jednak w ogóle jest sens porównywania oprawy graficznej tytułu sprzed roku oraz takiego, który dopiero ukaże się na rynku? Przypomnijmy, że Killzone 2 ukazało się na PlayStation 3 w lutym zeszłego roku. Premiera Crysis 2 przewidziana jest na ten rok. Gra ukaże się na PC, Xboksie 360, a także PlayStation 3.

Komentarze
60
Usunięty
Usunięty
16/03/2010 20:36

Dlatego zasugerowalem MLAA (morfologiczny anty-aliasing), ze wzgledu na nowatorski (choc opatentowany dosc dawno temu przez Intela) system wyszukiwania artefaktow i dzialajacy w zasadzie jak MSAA, tylko jako post-proces na...cpu ps3; Pomijajac zupelnie Quincunx na RSX-ie, ktory tylko zgnebi chip a efekt bedzie wciaz dyskusyjny (dla graczy pc chociazby); Cell poprostu wybornie radzi sobie z tego typu operacjami (przy wykorzystaniu kilku rdzeni efekt wykracza poza mozliwosci MSAAx16, co dla RSX''a jest niemozliwe do osiagniecia); Wystarczy jeden SPU i mozna stosowac przyzwoity AA bez naruszania ostrosci tekstur; W pc, gdzie operujesz na wyzszych rozdzialkach takie szarady nie maja znaczenia, wystarcza czesto AAx2 i jest bajecznie; W konsolach, gdzie walka toczy sie o kazdy bajt to wiele zmienia, zwlaszcza, ze tutaj gry chodza z reguly na 720p i chca pokazywac sie na duzych ekranach;

Usunięty
Usunięty
16/03/2010 20:25

Widze że naprawdę co niektórym się miesza w głowach, porównujecie grafikie gry z przed roku i grę która ukarze się dopiero w grudniu albo w 2011 roku? możne niedlugo się doczekamy porównania diablo II z Wiedźminem 2??? Wiadomo że crysis będzie miało lepsza grafikę ale to wynika z wymogów produkcji.

Usunięty
Usunięty
16/03/2010 19:50
Dnia 16.03.2010 o 18:56, kOffAll napisał:

Panie: kodi24. pytanie mam. A to od kiedy AA wpływa na jakosc i sposob wyswietlania textur?

To zalezy od technologii zastosowanej do tego akurat celu (mniej zaleznie od rodzaju AA), ta stosowana w "erze dx9" (czyli stare gpu Nvidii) miala wlasnie takie efekty uboczne; Zdazalo sie czasami, ze duza frekwencja komponentow uzytych w shaderach na danym obszarze powodowala konflikty i niwelowala efekt wygladzania do poziomu lekkiego retuszu (podczas gdy "wnetrze" renderowanego obiektu pozostawalo nietkniete); Nvidia zaczela stosowac technologie Quincunx (chyba od GF serii 3 o ile sie nie myle), ktora pozwolila na wygladzanie nie tylko krawedzi polygonow, ale rownierz ich zawartosci. Sek w tym,ze po latach zaczeto stosowac nowsze technologie i rodzaje AA ze znacznie lepszymi efektami (jak autonomiczne wyszukiwanie krawedzi i odpowiedni retusz bez obnizania ostrosci samej tekstury)




Trwa Wczytywanie