Nowa technologia studia Crytek cieszy się sporym zainteresowaniem. Licencję na wykorzystanie trzeciej już odsłony silnika CryEngine 3 wykupiło studio Xaviant. To solidna podstawa pod nowo zapowiedzianego RPG-a Lichdom, tworzonego z myślą o pecetach, PS3 i Xboksie 360. O samej grze niewiele wiadomo, producent nie upublicznił też żadnych obrazków (dlatego poniżej prezentujemy screen z Crysisa 2 - wszak też jest oparty na CryEngine 3).

Pracownicy studia Xaviant są zachwyceni możliwościami, oferowanymi przez tę technologię. Doceniają także wsparcie ekspertów z obozu Crytek. CryEngine 3 umożliwia im tworzenie prototypów o wysokim poziomie szczegółów w bardzo szybkim tempie. "Mieliśmy duże wymagania wobec tego produktu" - nie kryje Michael McMain, dyrektor wykonawczy Xaviant LCC.
"Nie przypuszczaliśmy jednak, że nasze oczekiwania zostaną aż tak przekroczone. Każdy, kto poważnie myśli o tworzeniu gier, powinien sprawdzić CryEngine" - komplementuje. Z nawiązania współpracy z gruzińską ekipą cieszy się również studio odpowiedzialne za silnik. "Jesteśmy podekscytowani partnerstwem z Xaviant oraz faktem, że programiści studia tak szybko tworzą zawartość przy użyciu naszego engine'u. Oczekujemy na więcej szczegółów na temat tego obiecującego projektu" - powiedział Carl Jones z Crytek.
Uprzejmości wymienione, czas na ciężką pracę.