Cataclysm - zmiany w Warlocku i Shamanie ujawnione

Grzegorz Bonter
2010/04/07 22:50
8
0

Blizzard dotrzymał obietnicy. Znamy już szkice zmian, jakie zostaną wprowadzone przez Cataclysm w pierwszych dwóch klasach: Warlocku i Shamanie.

Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami, dziś gracze World of Warcraft otrzymali szkice zmian w klasach postaci, jakie wprowadzi do gry dodatek Cataclysm. Jak na razie na oficjalnym forum WoW-a pokazały się dwie klasy: Warlock i Shaman (dla naszych forumowych miłośników polskich tłumaczeń: "Wojenna kłódka" i "Sha-człowiek"). Cataclysm - zmiany w Warlocku i Shamanie ujawnione

Zaczniemy od Shamana. Poniższe tłumaczenie mamy dzięki uprzejmości serwisu wow.gram.pl (jeżeli chcecie mieć informacje o WoW-ie szybciej, to tam powinniście zaglądać w najbliższych dniach):

Nowe czary:

Primal Strike (dostępny na 3 poziomie): Primal Strike jest nowym atakiem shamana (z broni - weapon) dostępnym wcześnie w grze. Jego celem jest uczynienie drzewka Enhacement bardziej użytecznym podczas lvlingu, gdzie kluczowe umiejętności otrzymujemy dopiero z talentów na wyższym poziomie.

Healing Wave (4 poziom): Kolejny czar leczący dodany shamanom. Co prawda czar Healing Wave jest już w grze, jednak w Cataclysm przyjmie on nazwę Greater Healing Wave. Healing Wave będzie czarem przejściowym pomiędzy Lesser Healing Wave i Greater Healing Wave.

Unleash Weapon (81 poziom): Uwalnia moc enchantów broni dla dodatkowych efektów (patrz niżej). Przy dual wield, działa na obu enchantach. Instant cast. 30-yard range. 15-second cooldown. Undispellable.

Kilka przykładów:

Windfury Weapon – wyrzuca spektralną wersję twojej broni w cel, zadając 50% obrażeń broni i zwiększając szybkość (Haste) dla 5 następnych ataków.

Flametongue Weapon – zadaje natychmiastowe obrażenia od ognia i zwiększa o 20% obrażenia dla następnego ogniowego czaru shamana

Earthliving Weapon – leczy cel nieznacznie i zwiększa leczenie następnego czaru o 20%

Healing Rain (poziom 83): Czar leczący w czasie (HoT) działający na obszarze (AoE). Pozostawia deszcz, pod którym gracze otrzymują leczenie. Brak limitu graczy na jaki czar oddziałuje, jest jednak limit maksymalnego leczenia jaki czar daje (jak przy limitach obrażeń w AoE). 2-second cast time. 30-yard range. 10-second duration. 10-second cooldown.

Spiritwalker's Grace (poziom 85): Kiedy ten buff jest aktywny, rzucanie czarów może odbywać się w biegu czy nawet podczas atakowania. Instant cast. 10-second duration. 2-minute cooldown.

Zmiany umiejętności i mechanik klasy: p Lista nie jest kompletna, ale daje pogląd zmian dla każdego z drzewek talentów:

Shamani leczący (restoration) będą musieli zwracać większa uwagę na manę niż jest to obecnie w WotLK. Spirit będzie podstawową statystyką zwiększająca regenerację many. Shamani będą mieli czar Cleanse Spirit usuwający Curse. Restoration shaman będzie miał dodatkowo z talentów możliwość dispellowania magic (ofensywnie i defensywnie).

Cleansing Totem zostanie usunięty z gry, ponieważ dispelle mają być decyzją graczy. Będą kosztować więcej many, a także "zużywać się" jeśli nie było nic do zdispellowania.

Totem of Wrath zastąpi Flametongue Totem wszystkim shamanom i używanie go da grupie 4% obrażeń dla czarów. Elemental shaman będzie miał talent dający +10% obrażeń dla czarów od każdego fire totem, pozwalając na rzucanie dowolnych fire totems bez utraty bonusa.

Enhacement dostanie zwiększone cooldowny na umiejętności, tak by uwolnić go od czekania jedynie na global cooldown i urozmaicić jego rotację.

Mastery - czyli pasywne bonusy drzewek rozwoju:

Elemental
Spell damage (obrażenia czarów)
Spell Crit (zwiększona szansa na krtyczne uderzenie)
Elemental Overload - czary zadające bezpośrednie obrażenia będą miały szansę na spowodowanie dodatkowej, ale słabszej wersji tego czaru (np. jak obecny talent Lightning Overload).

Enhancement
Melee damage (obrażenia fizyczne/broni)
Melee Haste (zwiększona szybkość ataków)
Nature Damage - pasywne obrażenia dla czarów nature zadawanych przez shamana.

Restoration
Healing (leczenie)
Meditation (regeneracja many)
Deep Healing - czary leczące będą leczyć mocniej cele z niższą ilością punktów życia.

Warlock:

New Warlock Spells

Fel Flame (level 81): Quick-hitting spell dealing Shadowfire damage. This is similar to the mage ability Frostfire Bolt, in that the lower of the two resistances (in this case shadow and fire) on your target will be used for calculating its damage. Additionally, Fel Flame refreshes the duration of Immolate and Unstable Affliction. Our goal for Fel Flame is to provide a spell that's good for mobility and for use by Destruction and Demonology specs. Also, did we mention it uses green fire? Yep. Instant cast.

Dark Intent (level 83): Increases the target's chance for a critical effect with periodic damage or healing spells by 3%. When the target lands a crit, you get a buff to your damage for 10 seconds. This effect stacks up to three times.

Demon Soul (level 85): Fuses the warlock's soul with his or her demon. This provides warlocks with a self-burst cooldown to use. The specific effects granted by Demon Soul depend on the demon chosen. Demon Soul lasts for a certain number of charges or until it expires (around 20 seconds), depending on the demon used. 2-minute cooldown.

Soul Shard Overhaul

GramTV przedstawia:

This major change regarding Soul Shards was previously announced at BlizzCon 2009. Soul Shards will no longer be inventory items, but instead a new UI resource mechanic. Warlocks will have 3 Soul Shards that can be used during a fight and will not be able to gain additional shards during combat. Soul Shards will not be required outside of combat. Soul Burn will consume a Soul Shard resource, thereby allowing you to use the secondary effects of some spells. Soul Burn has no mana or health costs and is off the global cooldown. Planned secondary effects are outlined here.

Summon Demon + Soul Burn = summon the demon instantly.
Drain Life + Soul Burn = Reduces cast speed by 60%.
Demonic Circle + Soul Burn = Increases movement speed by 50% for 8 seconds after teleporting.
Unstable Affliction + Soul Burn = Instantly deals damage equal to 30% of its effect.
Soul Fire + Soul Burn = Instant cast.
Healthstone + Soul Burn = Increases total health by 20% for 8 seconds.
Searing Pain + Soul Burn = Increases the crit chance of Searing Pain by 100%, and subsequent Searing Pain spells by 50% for 6 seconds.

Changes to Abilities and Mechanics

All warlock damage-over-time (DoT) spells will benefit from crit and haste innately. Haste will no longer act to reduce the DoT's duration, but rather to add additional ticks. When reapplying a DoT, you can no longer "clip" the final tick. Instead, this will just add duration to the spell, similar to how Everlasting Affliction currently works.

Curse of Agony and Curse of Doom will be converted into Bane of Agony and Bane of Doom. Bane spells are considered magic instead of curses. This means you will be able to cast one Bane (e.g. Bane of Agony) and one Curse (e.g. Curse of Elements) on a single target.

Hellfire will no longer deal damage to the warlock.

Imps will lose Fire Shield, but will gain a new ability, Burning Ember, which is a stacking DoT.

The succubus melee range will be increased. The succubus will no longer have Soothing Kiss, but will instead have Whiplash, which knocks back all enemies within 8 yards.

Voidwalker Torment will do increased damage and generate a lot of area-of-effect (AoE) threat. Suffering will become a single-target taunt.

New Talents and Talent Changes

Pandemic will now cause Drain Soul to refresh Unstable Affliction and Bane of Agony on targets below 25% health.

The ability Fel Domination will be removed (because Soul Burn accomplishes the same effect).

Demonology will gain a new direct-damage spell, Demon Bolt. Demon Bolt will add a debuff that improves the damage done by the demon to the target.

We plan to add a new talent, Impending Doom, which will give certain spells a chance to reduce the cooldown on Metamorphosis and Curse of Doom.

Metamorphosi​s will no longer be subject to demonic crowd control. Furthermore, abilities available only while under the effects of Metamorphosis will be altered to put more emphasis on the warlock's own spells.

Shadowburn will now do additional damage to targets below 25% health.

Mastery Passive Talent Tree Bonuses

Affliction
Spell Damage
Spell Crit
Shadow DoTs

Demonology
Spell Damage
Spell Haste
Demon Damage

Destruction
Spell Damage
Spell Critical Damage
Fire Direct Damage

Shadow DoTs: The damage caused by Shadow damage-over-time spells is increased.

Demon Damage: The damage caused by pets and Metamorphosis is increased.

Fire Direct Damage: The damage caused by Fire direct damage spells is increased.

I jak zmiany - zapowiadają się dobrze, czy może uważacie, że Blizzard przesadza? Dajcie nam znać w komentarzach!

Komentarze
8
kotlecik5
Gramowicz
08/04/2010 11:16

Dzięki, ale przeczytam na oficjalnej stronie WoWa, po polsku nic nie zrozumiem skoro cała gra jest po angielsku :PBtw. O Prieście też już jest na oficjalnej stronie WoWa.

Usunięty
Usunięty
08/04/2010 10:22

zmiany zapowiadają się bardzo zacnie ale nadal się nie doczekałem czegoś o czym marzyłem w warlocku w drzewku demonology - fly demon ://// może kiedyś może kiedyś ....

Usunięty
Usunięty
08/04/2010 10:03

Ja sobie dopiero zakupie wowa jak wyjdzie dodatek. Teraz to dla mnie strata kasy :) trzeba kompa ulepszać do crisis 2; )




Trwa Wczytywanie