"Fabuła jest absolutnie na czele. To najważniejszy element gry" - mówi Tomasz Gop z CD Projekt RED o koncepcji Wiedźmina 2. "Rzeczy, które planujemy wprowadzić, mają dużo większą skalę, niż w pierwszej części - zarówno w kwestii polityki, jak i powierzchni" - kontynuuje. Oznacza to tyle, że aby dotrzeć do wszystkich zakątków świata przedstawionego, trzeba będzie poświęcić sporo czasu. Sama gra może być jednak krótsza z uwagi na większą intensywność wykonywanych zadań.
Nie tylko misje zyskają na tempie. W tym samym kierunku pójdzie walka. "Chcemy pokazać, że Geralt potrafi poruszać się niesamowicie szybko" - mówi Tomasz Gop. "Dlatego chcemy zaprowadzić zmiany w walce. Jest szybsza, bardziej dynamiczna. Jest też płynniejsza, co udowodnią bezpośrednie prezentacje gry" - gwarantuje. Choć może to brzmieć jak przejście w formułę hack'n'slasha, Gop uspokaja: Wiedźminowi 2 bliżej do RPG-a, niż gry akcji.Przedstawiamy kolejne wieści dla wielbicieli Geralta. Tomasz Gop opowiada o prymacie fabuły, dynamice walki i drażniącej kwestii zabezpieczeń DRM - wszystko w odniesieniu do Wiedźmina 2.