Od pojawienia się w kioskach numeru 6/2010 (o jego zawartości pisaliśmy tutaj) magazynu Play stało się jasne, że wkrótce zmieni on oblicze. W czerwcowym wydaniu znalazła się bowiem reklama, odsyłająca na stronę nowyplay.pl. Jak się później okazało, witryna posłużyła jako drogowskaz po zmianach, mających zajść w Playu.
A zmian tych będzie całkiem sporo. Po pierwsze - sto stron. Czasopismo przytyło zatem sporo, bowiem w poprzedniej wersji liczyło zaledwie 60 stron. Nie było wątpliwości, że pojawią się nowe działy. Na pierwszy ogień poszły recenzje czytelników. W Playu zamieszczane będą oczywiście tylko te najlepsze, a na ich autorów czekają nagrody w postaci gier. Na to zejdzie jednak tylko jedna strona.
Znacznie obszerniejszy będzie dział INTRO. Na dziesięciu stronach 21 tematów - nie tylko o nowych tytułach (choć znajdą się i takie: Red Faction: Armageddon, Disciples III czy Top Gun), ale także nieco publicystyki okołogrowej. W pierwszym numerze w nowych szatach będzie o współpracy gigantów branżowych z małymi studiami i silnikach graficznych, na których zostały oparte mocarne w kategorii grafiki tytuły: Crysis 2, Lost Planet 2, RAGE i polski Bulletstorm. Nie zabraknie też relacji z praskiego pokazu firmy 1C, o którym na gram.pl również pisaliśmy.
Kolejną nowością jest dział Raport. "Będziemy się w nim przyglądać najnowszym trendom na rynku gier" - zapowiadają dziennikarze Playa. "W pierwszym wydaniu zajmiemy się rzeczywistością rozszerzoną, która w ciągu najbliższych lat może się stać przyszłością gier. O co chodzi? O możliwość nakładania na obiekty w realnym świecie obiektów wirtualnych".
Na tym nie koniec publicystyki. Kolejnych dziesięć stron zejdzie na wspominki, czyli tzw. Retro. Na początek, jako, że sportowym tematem numer 1 na świecie jest obecnie mundial w RPA, historia wirtualnej piłki kopanej przed naszą erą (czyli FIFĄ i PES-em). Znalazło się również miejsce na metamorfozy Lary Croft i sekrety związane z serią Diablo. Fanów Playa zapewne ucieszy przypomnienie pierwszego numeru pisma.
Tematem z okładki jest jednak przegląd 77 gier, które w ostatniej dekadzie stanowiły największy przełom dla branży. Do tego stałe działy: Rzut okiem (w numerze 7/2010 pierwsza w Polsce zapowiedź True Crime) i Testy.
Na deser zostawiamy to, co tygryski lubią najbardziej, czyli pełne wersje. Na pierwszy plan wysuwa się Gothic 3. Wspomagają go wydane w zeszłym roku Velvet Assassin i The Path, a także obecny już w poprzednim numerze darmowy MMO: Runes of Magic: Chapter I-III. Czy tak bogaty zestaw oznacza koniec z niesławnymi czyszczeniami magazynów? Oby. Pismo wraz z pełnymi wersjami (wszystkie, oprócz Velvet Assassin w polskiej wersji językowej) po nieznacznie zwiększonej - w porównaniu do poprzednich numerów - cenie: 13,90.
W kioskach nowego Playa możecie szukać od 17 czerwca. Pełny spis treści znajdziecie na stronie nowyplay.pl.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!