- W Mafii II mieszkańcy Empire Bay City żyją własnym życiem, a gracz jest tylko cząstką wirtualnego świata.
- Empire Bay City zawiera wiele miejsc, do których nie można wejść (większość budynków to tylko atrapy), jednakże jest miastem z prawdziwego zdarzenia: sklepy, stacje benzynowe, knajpy, przechodnie, sklepy z bronią, sklepy z odzieżą, etc.
- Zwiedzając miasto czasem mamy do czynienia z atakiem klonów i gdyby nie fakt, że sklonowana jest kobieta bezpośrednio związana z fabułą, byłoby do przełknięcia, a tak można to uznać za błąd.
- Empire Bay City zostało po brzegi wypakowane rozmaitymi smaczkami z okresu, w którym toczy się akcja gry – w radiu usłyszymy piosenki, które następnie stały się hitami. Tutaj również jest kilka niedociągnięć (słyszymy muzykę z przyszłości) , ale z pewnością nie wpłyną one na odbiór całości.
- Za scenariusz Mafii II odpowiada ta sama osoba, która napisała fabułę do Mafia: The City of Lost Heaven.
- Wszystko wskazuje na to, że Vito niejednokrotnie będzie miał wyrzuty sumienia. Autor porównuje go do bohaterów gier z serii Grand Theft Auto, którzy zazwyczaj zabijają bez skrupułów.
- Vito, podobnie jak Tommy Angelo z pierwszej części, sukcesywnie zagłębia się w przestępczy świat.
- Vito to człowiek z bagażem doświadczeń. O tym, że życie go nie oszczędzało i co przeżył, dowiemy się w trakcie zabawy. Będzie to miało wpływ na jego zachowanie.
- Są dwa modele jazdy – symulacyjny i zręcznościowy.
- Zimą jeździ się zupełnie inaczej niż latem.
- Policję można zgubić także wjeżdżając na punktu docelowy.
- Auta można kraść na dwa sposoby – wybijając szybę lub korzystać z wytrychu.
- Dostępne są miejsca, w których można zająć się ulepszaniem poszczególnych elementów samochodu – od lakieru przez blachę, silnik, na kołach skończywszy.
- Autor artykułu miał możliwość zapoznania się z kilkoma rozdziałami, zarówno z początku, środka jak i końcówki gry. Zastrzeżenia ma do tego, że w grze jest za dużo akcji, a za mało ”epizodów rodzajowych”. Niewykluczone, że zaprezentowano wyłącznie etapy naładowane strzelaninami po to, by za bardzo nie zdradzać fabuły.
- Gra jest ładniejsza i bogatsza w detale na PC. Wpływ na to ma większa rozdzielczość ekranu, jak również rozmaite technologie wykorzystanie w wersji na komputery osobiste.
- Mafia II nie jest aż tak trudna, jak zapowiadali twórcy – zdrowie Vito szybko się regeneruje i nie pada on od jednego strzału.
- Mafia II na PC będzie dostępna również w stereoskopowym trójwymiarze.
Dziennik Gazeta Prawna jak co tydzień doczekał się dodatku Kultura. Tym razem tematem z okładki jest Mafia II. Artykuł zawiera kilka interesujących szczegółów, które prezentujemy poniżej:
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!