Czyżby to była przyszłość symulacji fizyki w grach?

Grzegorz Bonter
2010/07/20 17:05
0
0

Symulacja fizyki w grach wideo nadal pozostawia wiele do życzenia. Na szczęście trwają prace nad oprogramowaniem, które zapewni nam bardzo realistyczne efekty. Jednym z takich silników jest Lagoa.

Imponujące efekty fizyczne w grach to nadal w ogromnej większości oskryptowane animacje. Jednak przez ostatnie kilka lat symulacja zachowania się wirtualnych obiektów rozwija się, a rozwój ten coraz bardziej przyspiesza. Nie ma jednak gier, które starałyby się symulować fizykę we wszystkich jej aspektach. Osobne tytuły osobno rozwijają poszczególne elementy. Red Faction - rozpad metalowych konstrukcji. Fracture - kształtowanie terenu. Hydrophobia - symulacja wody. Czyżby to była przyszłość symulacji fizyki w grach?

Wciąż jednak wiele brakuje grom do realistycznego odwzorowywania zachowania się poszczególnych substancji jak piasek, woda, błoto czy tkaniny. Ale już teraz możemy zajrzeć w przyszłość - poniżej możecie obejrzeć prezentację silnika Lagoa, który radzi sobie z wyżej wymienionymi elementami otoczenia bez najmniejszego problemu:

GramTV przedstawia:

Ile lat dajecie grom na dotarcie do punktu, w którym takie efekty będą codziennością? 5? 10? 15? Wiemy jedno - zaraz się zacznie.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!