Sprzedaż Sniper: Ghost Warrior już niedługo wyniesie pół miliona egzemplarzy. Twórcy jednak liczą na więcej i oczekują, że ich pierwsza wysokobudżetowa produkcja zarobi najwięcej z polskich gier.
Sprzedaż Sniper: Ghost Warrior już niedługo wyniesie pół miliona egzemplarzy. Twórcy jednak liczą na więcej i oczekują, że ich pierwsza wysokobudżetowa produkcja zarobi najwięcej z polskich gier.
Oczywiście firma jest zadowolona z wyniku i prognozuje, że ten będzie jeszcze większy. Ta gra zarobi więcej niż wszystkie inne polskie gry - twierdzi Marek Tymiński, prezes City Interactive. Ile dokładnie? Analitycy przewidują, że może to być nawet 30 – 40 mln zł. Natomiast sama produkcja Snipera wyniosła 3 mln zł. Dla porównania, budżet Wiedźmina 2 to 27 mln zł, a Afterfall: Insanity 10 mln zł.
Jaka jest recepta na sukces według City Interactive? W przeciwieństwie do innych polskich producentów sami wydajemy grę za granicą. Dzięki temu nie musimy dzielić się wpływami z wydawcami zewnętrznymi, a do tego my decydujemy o strategii promocyjnej – tłumaczy Marek Tymiński. Co ciekawe, najwięcej zysków pochodzi właśnie z zagranicy, Polska ma niewielki udział w przychodach firmy. Dla przykładu, sprzedaż Sniper: Ghost Warrior w Polsce to jakieś 3-4% z całości.
City Interactive chce, by Sniper: Ghost Warrior był najlepiej sprzedającą się polską grą. Obecnie liderem jest Wiedźmin, z liczbą 1,5 mln nabywców. W poprawieniu dotychczasowego wyniku Snipera pomóc ma wersja na Playstation 3. Rozmowy z Sony są już ponoć bliskie finału.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!