Zdobywanie punktów doświadczenia w Final Fantasy XIV w pełnym wymiarze możliwe będzie jedynie przez 8 godzin - ogłosiła firma Square Enix. Po tym czasie gra zmniejszy współczynnik nabijania tzw. expa. Po upływie kolejnych siedmiu godzin dalsze zdobywanie doświadczenia nie będzie możliwe (sama rozgrywka - tak). Owe 15, po zsumowaniu, godzin nie jest oczywiście przyznane raz na zawsze - limit odnawiany jest co tydzień.
Mimo to decyzja firmy o wprowadzeniu takiego systemu rozwścieczyła graczy, zwłaszcza tych, którzy przy całym zaangażowaniu w rozgrywkę w MMO lubią się przy okazji odwodnić. - Główna koncepcja na Final Fantasy XIV jest taka, by pozwolić użytkownikom dysponującym mniejszą ilością czasu na efektywną rozgrywkę - tłumaczy dyrektor gry, Nobuaki Komoto.Dla tych, którzy na 15 godzin w miarę efektywnej rozgrywki na tydzień patrzą z politowaniem, jest jeszcze jedno rozwiązanie. Final Fantasy XIV pozwala swobodnie zmieniać klasy postaci, a każda z nich ma najprawdopodobniej osobny zegar. To wydaje się salomonowym rozwiązaniem między graczami, chcącymi spędzać przy produkcji Square Enix 15 godzin, ale dziennie, a twórcami, pragnącymi zapewnić użytkownikom z mniejszą ilością czasu określone szanse.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!