Gran Turismo 5 - szczegóły z Tokyo Game Show 2010

Łukasz Odziewa
2010/09/16 14:01
0
0

Premiera Gran Turismo 5 zbliża się wielkimi krokami. Nic więc dziwnego, że gra jest jedną z głównych atrakcji trwających właśnie targów Tokyo Game Show 2010. Co ciekawe, przesunięciu nie uległa data premiery najnowszej produkcji Polyphony Digital.

Gran Turismo 5 - szczegóły z Tokyo Game Show 2010

Gran Turismo 5 jest bardzo specyficznym tytułem. Od kilku miesięcy zewsząd docierały do nas sprzeczne informacje na temat najnowszej gry, za którą odpowiedzialny jest Kazunori Yamauchi i jego zespół z Polyphony Digital. Mimo iż do premiery GT5 zostało naprawdę niewiele czasu to wokół gry wciąż pojawiała się masa wątpliwości.

Yamauchi postanowił rozwiać je wszystkie i podczas targów Tokyo Game Show 2010 wyłożył kawę na ławę. Poniżej możecie zapoznać się z listą szczegółów, które zostały potwierdzone podczas japońskiej prezentacji gry. Miejmy nadzieję, że głód wiedzy fanów wirtualnej motoryzacji został zaspokojony choć na chwilę, a większość plotek i domysłów została ostatecznie ucięta.

  • Laguna Seca powróci w Gran Turismo 5. Pojawi się także Trial Mountain.
  • Usługa "Gran Turismo Anywhere" pozwoli na zarządzanie wyścigami B-Spec z komputera.
  • W GT5 pojawią się specjalne imprezy, takie jak na przykład Karting Experience, The Stig Challenge, Jeff Gordon NASCAR School, Sebastien Loeb Rally Challenge, Gran Turismo Rally, czy Szkoła Jazdy AMG.
  • W grze pojawią się także wyścigi z punktu A do punktu B, generowane losowo. Podczas takich zmagań będziemy musieli polegać na naszym pilocie, który będzie udzielał informacji na temat trasy.
  • Potwierdzone zostały zmienne warunki atmosferyczne. Zmiana pogody będzie miała także wpływ na takie parametry jak temperatura, ciśnienie atmosferyczne, czy wilgotność powietrza. Zmiany te wpłyną oczywiście na warunki panujące na torze.
  • W grze pojawią się prognozy pogody, ale należy pamiętać, że te nie zawsze się sprawdzą - dokładnie tak jak w prawdziwym świecie.
  • Polyphony Digital wspólnie z Adrianem Newey'em z zespołu Red Bull Racing przygotowało projekt "idealnego" samochodu wyścigowego - X1, wolnego od jakichkolwiek ograniczeń technicznych.
  • Dźwięki samochodów zostały poprawione w stosunku do poprzednich części.
  • Yamauchi przyznał, że w przypadku kiedy na ekranie pojawi się 16 samochodów, a dodatkowo będzie padał deszcz, gra nie poradzi sobie z utrzymaniem stałych 60FPS. Silnik gry został jednak przygotowany tak, by jak najczęściej być jak najbliżej wspomnianych 60FPS.
  • W grze pojawią się dwa stare Volkswageny - Kubelwagen i Schwimmwagen, czyli pojazdy zbudowane na bazie popularnego Garbusa.
  • Wielu rzeczy nie udało się zmieścić do Gran Turismo 5. W związku z tym trwają już prace nad Gran Turismo 6!

GramTV przedstawia:

Przypomnijmy, że Gran Turismo 5 pojawi się na rynku już na początku listopada. Poniżej możecie zobaczyć filmik z prezentacji gry, w którym pokazane zostały zmienne warunki atmosferyczne podczas wyścigu. Niestety materiał jest w słabej jakości, ale kiedy tylko dostępna będzie wersja w wysokiej rozdzielczości na pewno ją zamieścimy.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!