Szef Team ICO uważa, że nie jest do końca pewien, co konkretnie ludzie uważają za sztukę w przypadku Shadow of the Colossus. Przyznał on również, że na rynku są gry, które mają w sobie znacznie więcej artyzmu niż jego dzieła.
Cieszę się z tego. Bardzo mi to schlebia. Ale zastanawiam się, co tak naprawdę ludzie mają na myśli kiedy mówią "to sztuka". Myślę, że można było uczynić naszą grę jeszcze bardziej artystyczną, ale... te możliwości są ograniczone przez to, że jest to tylko gra. Dlatego tak bardzo interesuje mnie, co konkretnie wszyscy nazywają sztuką w naszych tytułach.
Uważam, że jest wiele gier, w których jest znacznie więcej sztuki niż w Shadow of the Colossus. Myślę, że dużo zależy od tego jak sami definiujemy sztukę. Według Japończyków sztuka to coś trudnego do zrozumienia, coś bardzo złożonego. To coś, co jest niezwykłe i unikalne.
Ci, którzy nie mieli okazji zagrać w Shadow of the Colossus na PS2 będą mieli okazję nadrobić tę zaległość już na wiosnę przyszłego roku, kiedy ten tytuł (oraz gra ICO) ukaże się w odświeżonej wersji na konsolę PlayStation 3. Przypomnijmy, że nowa gra autorstwa Fumito Eudy, czyli The Last Guardian będzie mieć swą premierę dopiero na Święta Bożego Narodzenia 2011.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!