World of Warcraft królem MMO na Zachodzie. Oficjalnie

Patryk Purczyński
2010/09/27 13:19
0
0

Ponad połowa zachodniego rynku MMO należy do World of Warcraft - wynika z wyliczeń Screen Digest. Gry oparte na subskrypcjach są jednak w odwrocie. Furorę robi formuła free-to-play.

World of Warcraft miał w 2009 roku 54-procentowy udział w rynku MMO, obejmującym Amerykę Północną i Europę. Wynik ten jest tym bardziej imponujący, że w ciągu poprzednich 12 miesięcy nie ukazało się żadne rozszerzenie do superprodukcji Blizzarda. Stanie się to dopiero tej jesieni, gdy na półkach sklepowych zjawi się World of Warcraft: Cataclysm. Należy jednak podkreślić, że rezultat jest gorszy od tego, osiągniętego w 2008 roku. Wówczas do WoW-a należało 60 proc. rynku. World of Warcraft królem MMO na Zachodzie. Oficjalnie

Przekładając procenty na rzeczywiste kwoty, World of Warcraft na wspomnianych terytoriach zarobił 756 milionów dolarów (a należy jeszcze pamiętać o potężnych wpływach z Azji). Cała pula przychodów z gier przeznaczonych do masowej rozgrywki sieciowej wyniosła natomiast 1,6 miliarda dolarów. Względem 2008 roku zanotowano w tej kategorii wzrost o 200 milionów dolarów. Wydatki pojedynczego gracza spadły jednak o 10 proc. Wędrówka słupków w górę została więc spowodowana wzrostem liczby osób, spędzających czas przy masówkach. Przewiduje się, że biznes MMO osiągnie wartość 2 miliardów dolarów do roku 2014.

Notuje się ponadto gwałtowny rozwój segmentu gier opartych na formule free-to-play, przy nieznacznym rozwoju grupy tytułów, za które trzeba odprowadzać comiesięczne subskrypcje.

GramTV przedstawia:

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!