Od kuchni - jak powstaje gra Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

gram.pl
2010/10/29 20:00

Nasz agent do zadań specjalnych, Finnegan, przekradł się do studia CDProjekt Red pracującego nad grą Wiedźmin 2: Zabójcy Królów i podsłuchał kilka rozmów twórców tego od dawna wyczekiwanego tytułu. Oto jego relacja.

"Siedzibę firmy CD Projekt RED, mieszczącą się przy ulicy Jagielońskiej w Warszawie, miałem możliwość odwiedzać wielokrotnie, zawsze z dużą przyjemnością. Dla tego propozycja przeprowadzenia wywiadu została przyjęta bez zastanowienia, choć umówienie się na pasujący obu stronom termin było trudne - przygotowania do Gamescon 2010 i natłok pracy z jakim borykała się później ekipa RED'a spowodowały, że jego realizacja wielokrotnie przesuwana była w czasie. Wreszcie jednak nadszedł dzień, gdy można było spotkać się i dowiedzieć więcej na temat produkcji jednej z najbardziej oczekiwanych gier gatunku cRPG."

Chcecie dowiedzieć się więcej o tajemnicach twórców drugiego Wiedźmina? Koniecznie przeczytajcie relację Finnegana!

GramTV przedstawia:

Komentarze
80
Usunięty
Usunięty
07/11/2010 13:12

Szkoda że obrazki nie działają, bo chciałbym je zobaczyć w większej rozdzielczości.

Vojtas
Gramowicz
02/11/2010 18:23
Dnia 02.11.2010 o 17:58, leukocyt_model napisał:

Wiedźmin 2 jako gra wyłącznie na PC raczej nie może być posądzona o to, że jest kreowana pod kontem graczy konsolowych, a więc źródło tendencji raczej nie leży po stronie konsol. Najwyraźniej PeCetowcy chcą tego typu zmian w rozgrywce.

Gracze PC to nie jest jedna spójna grupa - oprócz sektora gramasowego, potężny jest sektor casualny. Oprócz tego jest wielka liczba nisz skupionych wokół jednego gatunku, w niektórych przypadkach wokół tylko jednej marki. W wywiadach ludzie z CDPR mówili, że chcą z Wiedźminem dotrzeć również do ludzi, którym walka sprawiała (lub mogłaby sprawiać) trudności. Nie widzę w tym nic zdrożnego pod warunkiem, że będą dostępne wyższe poziomy trudności, gdzie walka będzie wyzwaniem.

Dnia 02.11.2010 o 17:58, leukocyt_model napisał:

Co do obaw przed konsolowymi rozwiązaniami, to kto powiedział, że są złe. Jeżeli spowodują, że w grę będzie się grało przyjemniej to chyba dobrze, prawda?

No właśnie w tym sęk, że wielu graczy PC - a zwłaszcza ci wychowani na wielkich oldschoolowych klasykach - uważaja wiele tych zmian za złe. Oni powiedzieli, że są złe.

Dnia 02.11.2010 o 17:58, leukocyt_model napisał:

Chodzi mi o to, że zagorzali PeCetowcy z miejsca za zmiany obwiniają konsole.

Nie za zmiany w ogóle, tylko za zmiany, które pochodzą z konsol - uproszczenie walki, dialogów, drzewa umiejętności, likwidacja dodatkowych możliwości - to są zmiany, których wielu graczy PC sobie kategorycznie nie życzy. I ja również. W segmencie multiplatformowym równanie w dół jest po prostu szkodliwe dla platform bardziej zaawansowanych -> tutaj dla PC. I to jest również jedna z przyczyn porażek wielu wydawców na PC - robią to samo dla wszystkich, zapominając że PC to nie jest jeszcze jedna konsola.

Dnia 02.11.2010 o 17:58, leukocyt_model napisał:

Czasy się zmieniają, odbiorcy się zmieniają, gry się zmieniają. Pora też zmienić ustosunkowanie do nich.

Ja takich gier po prostu nie kupuję, gardzę takimi rozwiązaniami i całą związaną z nimi filozofią. Mam nadzieję, że w Wiedźminie 2 nie zostaną wprowadzone uproszczenia, które są zaskakująco podobne do rozwiązań konsolowych.

Usunięty
Usunięty
02/11/2010 18:15

Dla mnie zmiany są do zaakceptowania tylko pamietajmy zeby nie przesadzać ze zmianami. Cos musi być nowego ale takiego które bedzie pasowac do gry , a jak wiadomo gra robioną na podstawie ksiażki wiec klimat musi być utrzymany.Czekam na nastepne nowe informacje na temat wiedźmina 2 i na przyszłej konferencji w tym roku mam nadzieje ze dużo ciekawych rzeczy się dowiem.




Trwa Wczytywanie