Start dodatku do WoW - czyli kataklizm dla serwerów

Łukasz Wiśniewski
2010/12/07 07:39

Już tej nocy fani Azeroth mogli rozpocząć zabawę z najnowszym rozszerzeniem do MMORPG World of Warcraft - Cataclysm. Mogli... o ile mieli sporo szczęścia.

Pewne rzeczy muszą się wydarzyć. Jedną z nich jest przeciążenie serwerów w momencie startu każdej większej gry MMORPG albo z dawna oczekiwanego rozszerzenia do World of Warcraft. Tak też stało się tej nocy: mnóstwo osób bezskutecznie starało się zalogować do gry.

Start dodatku do WoW - czyli kataklizm dla serwerów

Prawdopodobnie piętą achillesową okazał się mechanizm autoryzacji, ale trudno było na bieżąco dokopać się szczegółów, bo najbardziej oczywiste miejsce, czyli community WoW również nie działało... Komunikat na stronie mówił o wyłączeniu funkcji społecznościowych, by ułatwić nabywcom Cataclysm logowanie się i uaktualnianie gry.

GramTV przedstawia:

Wśród wielu pechowców jest nasz recenzent, Toll. Próbował do 3:00 nad ranem, potem jednak (jako przykładny mąż i ojciec) udał się na spoczynek, by brzydkimi wyrazami nie zakłócać snu rodziny. Jak tylko uda mu się wejść do gry, zaraz zacznie zbierać pierwsze wrażenia dla Was. Z recenzją siłą rzeczy musimy nieco poczekać, aż sytuacja się ustabilizuje, ludzie połapią poziomy, a ukryte skarby i sekrety przestaną być ukryte...

A jak tam u naszych użytkowników? Zalogowaliście się bez trudu? Czy może i Was dotknęły problemy z dostępem do odmienionego kataklizmem Azeroth?

Komentarze
23
Usunięty
Usunięty
08/12/2010 22:37

Aż dziw, że Blizzard do tego dopuścił.

Usunięty
Usunięty
08/12/2010 21:58
Dnia 08.12.2010 o 19:19, Phobos_s napisał:

Co racja to racja :) Ale z drugiej strony mogliby wprowadzić jakieś kolejkowanie czy coś :) Jakieś rozwiązanie na pewno jest :)

Po logowaniu to owszem kolejka się nada, przed niestety sprawa już nie wygląda tak różowo. A zabezpieczenia przeciw DoS na pewno mają i to był zapewne powód problemów z logowaniem ;) Ale chyba im nic nie padało, więc o tyle się postarali.W informatyce (i w ogóle przemyśle) są teorie jak takie nagłe zapotrzebowanie obsługiwać. Niekiedy trzeba to robić (np. systemy obsługujące wybory, nawet wysokim kosztem ekonomicznym), niekiedy nie. Wszystko zależy od systemu. Tutaj widocznie blizzard stosuje podejście raczej racjonalne i się tym nie przejmuje, bo i po kilku godzinach wszystko wraca do normy. ;)

Usunięty
Usunięty
08/12/2010 19:19

>/ciach/Co racja to racja :)Ale z drugiej strony mogliby wprowadzić jakieś kolejkowanie czy coś :) Jakieś rozwiązanie na pewno jest :)Ale z PKP to już nie mam pomysłu ;P




Trwa Wczytywanie