Pecetowa wersja Battlefield 3 będzie szczególna

Paweł Pochowski
2011/01/03 20:57

Główny projektant Battlefield 3, David Goldfarb, wypowiedział się na temat pecetowej wersji gry. Okazuje się, że ekipa wkłada w nią szczególnie dużo pracy.

Temat wypłynął, jak to ostatnio często się zdarza, na Twitterze. David w konwersacji o grze prowadzonej na łamach serwisu wypowiedział się o Battlefield 3 w następujący sposób - (...) Dokładamy szczególnych starań podczas prac nad wersją PC, nawet dla nas, to nadzwyczajne.Pecetowa wersja Battlefield 3 będzie szczególna

Co dokładnie miał na myśli, tego jeszcze w tym momencie nie wiemy. Obstawiamy jednak, że już niedługo o Battlefield 3 zrobi się bardzo, ale to bardzo głośno. Zresztą to nie pierwszy raz, gdy EA DICE zaznacza, że pecetowa wersja Battlefield 3 traktowana jest w szczególny sposób. Raptem trzy miesiące temu Alan Kertz, jeden z twórców gry, powiedział, że pecetowi gracze mają wyższe wymagania. - Jest jeszcze za wcześnie, by mówić o szczegółach na temat Battlefielda 3. Nigdy nie jest dla mnie jednak za wcześnie by przekonać się, że pecetowcy obawiają się ukonsolowienia tego tytułu. Granie na komputerach wciąż żyje, czego najlepszym dowodem jest Battlefield: Bad Company 2. Nikt w DICE czy EA nie zamierza kłócić się z liczbami. Battlefield 3 potrzebuje specjalnej uwagi na PC. Zamierzam poświęcić mu tę uwagę. Tradycja i nasza społeczność tego wymaga - powiedział A. Kertz.

Cóż, póki co zamiast szczegółów na ten temat dowiedzieliśmy się, że posiadacze Windows XP w Battlefield 3 sobie nie pograją. Czy to jest właśnie to specjalne traktowanie? Battlefield 3 ma zadebiutować w drugiej połowie tego roku. Czekamy na więcej info.

GramTV przedstawia:

Komentarze
36
Usunięty
Usunięty
04/01/2011 22:32
Dnia 04.01.2011 o 10:03, palpatine napisał:

dzięki za dobrą radę, widzę że moje teksty do mnie wracają :P

Że błysnę elokwencją: eee?

Dnia 04.01.2011 o 10:03, palpatine napisał:

To nie producenci tworzą podziały, ale sami gracze.

I tu, niestety, się mylisz. Bo co mają do gadania gracze, którzy są stawiani wobec status quo, którym twórcy otwarcie mówią, że ich platforma nie nadaje się do danego typu gier? Wspomniałem o Mortal Kombat - skoro nie jest tak, jak mówię, czy jesteś w stanie wyjaśnić, czemu z części na część nagle okazało się, że pecet nie jest odpowiednią platformą dla tej gry? Jakoś do czasu czwórki był i co, nagle przestał? Akurat. To samo działa w drugą stronę. Czemu na PSX mógł się ukazać X-Com i inne podobne tytuły, aż pewnego dnia ktoś uznał, że "strategia" i "konsola" nie powinny występować w tym samym zdaniu. Jasne, wyjątki się zdarzają (C&C3 na XBoxa, DMC4 na peceta), ale potwierdzają regułę, nic więcej.Niestety, to, co napisałem w poprzednim poście (czyli reguła "dziel i rządź") obowiązuje w świecie konsolowym. Twórcy celowo wprowadzają pewne ograniczenia, co z kolei wprowadza podział między graczy. Jeśli spytasz kilku pecetowców, czy chcieliby zagrać np. w God of War czy inne świetne gry konsolowe, na pewno by przytaknęli. To samo dotyczy konsolowców, którzy mogą tylko pomarzyć o niektórych pecetowych grach. To, Twoim zdaniem, nie jest podział?

Dnia 04.01.2011 o 10:03, palpatine napisał:

Dla przykładu - co z tego, że Hitler chciał mieć cały świat, jeśli nikt by mu w tym nie pomógł, uznając za wariata ?

Wybacz, ale tego przykładu za Chiny ludowe nie rozumiem. Co ma piernik do wiatraka? Uważasz, że gracze mają na tyle duży wpływ na twórców, by zmusić ich do wydania gier na inne platformy? Niby jak, petition-online? Bądźmy poważni... Firmy wydające gry już dawno przestały liczyć się ze zdaniem graczy. No, chyba, że chcesz mnie przekonać, że jest inaczej...

Usunięty
Usunięty
04/01/2011 19:35

Pewnie w nagrodę dostaniemy jakieś "możliwości" typu kilku(nastu) graczy więcej w multi, ładniejszą wodę i wsparcie dla jakichś fajnych technologii Quad SLI czy co tam teraz jest których i tak nikt nie będzie używał bo albo nie będą potrzebne albo będzie to zbyt drogie dla zwykłego śmiertelnika.Zbyt wiele razy było mówione jak to na PC będzie tak super a po premierze okazywało się że większość z tych rzeczy nie była potrzebna.

Vojtas
Gramowicz
04/01/2011 15:52
Dnia 04.01.2011 o 10:03, palpatine napisał:

To nie producenci tworzą podziały, ale sami gracze.

Tja, powiedz jeszcze, że to gracze są winni, że niektóre znane tytuły schodzą gorzej na PC niż na konsolach.




Trwa Wczytywanie