Electronic Arts podczas minionych świat zorganizowało akcję, w ramach której firma obiecała oddać na cele charytatywne po 1 dolarze za każdy sprzedany strój św. Mikołaja w grze Battlefield Heroes. W efekcie uzbierano 4594 dolarów, do których EA postanowiła dołożyć od siebie jeszcze raz tyle. W efekcie na konto fundacji Child's Play wpłynęło 9188 USD.

Trudno jednak jakoś wychwalać tutaj Elektroników za niezwykły gest, bowiem każdy zestaw kostiumów kosztował około 10 USD. To oznacza, że na cel charytatywny poszło 10% kwoty uzyskanej ze sprzedaży. Oczywiście doliczając do tego szczodre dołożenie kolejnego 4,5 tys. dolarów, daje to 20% ogólnej sumy.
Przypomnijmy, że to nie pierwszy raz, gdy firma produkująca gry używa wizerunku Child's Play, aby podnieść sprzedaż wirtualnych dodatków. W styczniu zeszłego roku organizacja założona przez twórców komiksu Penny Arcade zakończyła współpracę z operatorem MMO Atlantica Online. Wówczas powodem było przekazanie zaledwie 5% kwoty uzyskanej ze sprzedaży wirtualnych przedmiotów na konto Child's Play (czytaj: Child's Play rezygnuje ze współpracy z Atlantica Online).
Do tego kolejne kontrowersje w przypadku sprzedaży specjalnych ubrań dla postaci w Battlefield Heroes wywołało umieszczenie w sklepiku gry strojów nawiązujących do postaci Michaela Jacksona. Zostały one wypuszczone przez EA/DICE w zaledwie 5 dni po śmierci piosenkarza (czytaj: Stroje Jacksona do kupienia w sklepiku Battlefield Heroes).
Fundacja Child's Play zajmuje się wspieraniem ponad 60 szpitali na całym świecie oraz dostarczaniem na oddziały dziecięce zabawek, książek i gier wideo.