GameInformer znów dostarcza świeżą porcję informacji na temat The Elder Scrolls V: Skyrim. Tym razem poznaliśmy kilka szczegółów na temat tego, jak będą działały "menusy" w grach. Okazuje się, że będą one miały uproszczony styl zaczerpnięty z produktów Apple.
"Kojarzycie, jak w iTunes gdy spojrzycie na swoja muzykę, to przesuwacie na bok okładki płyt i to wydaje się tak zbliżone do rzeczywistości? Jednym z naszych celów było "co, gdyby Apple zrobiło grę fantasy? Jakby wyglądała?". To podejście jest bardzo dobre przy szybkim przeglądaniu dużych ilości danych, co zawsze sprawiało kłopot w naszych grach".
Poznaliśmy też opis działania tzw. "compass menu":
Naciskając przycisk do góry, przejdziemy do ekranu rozwoju bohatera i jego umiejętności. Całość została przedstawiona jako nocne niebo, a poszczególne klasy i skille zostały pogrupowane w konstelacje i mgławice.
Po wciśnięciu dolnego przycisku pojawi się mapa całego obszaru gry. Być może zepsuje to humor hardkorowym miłośnikom fantasy, ale nie będzie to pergaminowa mapa. Zamiast tego będziemy mieli do dyspozycji "zdjęcie satelitarne" świata.
Z kolei po wejściu w prawe menu, gracz zobaczy swój ekwipunek przedstawiony właśnie w "apple'owski" sposób, czyli jako karuzelę modeli 3D każdego z przedmiotów.
Na koniec zostało lewe menu - to tam dobierzemy odpowiednie czary i magiczne przedmioty.
O wiele dokładniejszy opis (plus screen) znajdziecie na stronie GameInformera (link).
Przypomnijmy, że dotychczas informowaliśmy na łamach gram.pl o epicznej rzeczywistości w Skyrim (czytaj: Bethesda nadużywa słowa "epiczny", opowiada o rzeczywistości Skyrim), przyzywaniu smoków (czytaj: W Skyrim będziemy przyzywać smoki - nowe szczegóły dotyczące walki) oraz zjadaniu dusz smoków (czytaj: Dalsze informacje o Skyrim - będziemy też zjadać dusze smoków!).