W The Elder Scrolls V: Skyrim zobaczymy "apple'owskie" menu

Grzegorz Bonter
2011/01/31 17:57

Bethesda postanowiła zastosować w The Elder Scrolls V: Skyrim podejście do menu takie, jak Apple.

GameInformer znów dostarcza świeżą porcję informacji na temat The Elder Scrolls V: Skyrim. Tym razem poznaliśmy kilka szczegółów na temat tego, jak będą działały "menusy" w grach. Okazuje się, że będą one miały uproszczony styl zaczerpnięty z produktów Apple. W The Elder Scrolls V: Skyrim zobaczymy

"Kojarzycie, jak w iTunes gdy spojrzycie na swoja muzykę, to przesuwacie na bok okładki płyt i to wydaje się tak zbliżone do rzeczywistości? Jednym z naszych celów było "co, gdyby Apple zrobiło grę fantasy? Jakby wyglądała?". To podejście jest bardzo dobre przy szybkim przeglądaniu dużych ilości danych, co zawsze sprawiało kłopot w naszych grach".

Poznaliśmy też opis działania tzw. "compass menu":

Naciskając przycisk do góry, przejdziemy do ekranu rozwoju bohatera i jego umiejętności. Całość została przedstawiona jako nocne niebo, a poszczególne klasy i skille zostały pogrupowane w konstelacje i mgławice.

Po wciśnięciu dolnego przycisku pojawi się mapa całego obszaru gry. Być może zepsuje to humor hardkorowym miłośnikom fantasy, ale nie będzie to pergaminowa mapa. Zamiast tego będziemy mieli do dyspozycji "zdjęcie satelitarne" świata.

GramTV przedstawia:

Z kolei po wejściu w prawe menu, gracz zobaczy swój ekwipunek przedstawiony właśnie w "apple'owski" sposób, czyli jako karuzelę modeli 3D każdego z przedmiotów.

Na koniec zostało lewe menu - to tam dobierzemy odpowiednie czary i magiczne przedmioty.

O wiele dokładniejszy opis (plus screen) znajdziecie na stronie GameInformera (link).

Przypomnijmy, że dotychczas informowaliśmy na łamach gram.pl o epicznej rzeczywistości w Skyrim (czytaj: Bethesda nadużywa słowa "epiczny", opowiada o rzeczywistości Skyrim), przyzywaniu smoków (czytaj: W Skyrim będziemy przyzywać smoki - nowe szczegóły dotyczące walki) oraz zjadaniu dusz smoków (czytaj: Dalsze informacje o Skyrim - będziemy też zjadać dusze smoków!).

Komentarze
26
mr-nadol
Gramowicz
01/02/2011 09:29

Zobaczymy jak im to wyjdzie.

Lordpilot
Gramowicz
01/02/2011 08:47

Interfejs powinien być wygodny, funkcjonalny, przejrzysty, ergonomiczny, etc. Jeśli taki będzie to nie widzę problemów niezależnie od tego czy będzie oparty na "ideach" Apple''a czy Srapl''a ;-). Zmiany powinny wyjść grze tylko na plus, bo interfejs w Oblivionie do najwygodniejszych nie należał.Dla tych narzekających na "uproszczenia" interfejsu (newsmanie celowo użyłeś tego słowa, żeby wywołać flejm ?) - prosty interfejs nie równa się prosta gra. Prosty interfejs jest przeważnie najbardziej przejrzysty. Tak było np. w Panzer General czy starych Falloutach - wszystko było idealnie i wygodnie pogrupowane, dodać należy, że pomimo sporej ilości danych całość dało się bez problemu obsługiwać tylko myszą.Na koniec do Króla_Jabola. Po prostu wiedziałem, że w takim newsie zjawi się typowy "grumpy PC gamer" z antykonsolową fobią. Ochłoń trochę chłopie i przeczytaj newsa ze zrozumieniem (bo raczej tego nie zrobiłeś). Zapoznaj się też z apple''owskim programem iTunes, na którym interfejs Skyrim''a ma być wzorowany (co jak byk stoi w tekście, no ale nie czytałeś, to skąd masz wiedzieć...). Dla ułatwienia podpowiem Ci, że iTunes nie jest programem konsolowym...

Usunięty
Usunięty
01/02/2011 01:03

Zapowiada sie epicznie ;-)




Trwa Wczytywanie