Dwa hasła: atmosfera w dniu meczu i zachowanie zawodników poza boiskiem. Na tych dwóch kwestiach skupia się EA Sports przy tworzeniu FIFA 12. Dlaczego nie na samej rozgrywce? W najnowszym numerze PlayStation 3 Magazine (PSM3) pojawił się wywiad z Garym Patersonen, dyrektorem kreatywnym serii FIFA. Stwierdził on, że gameplay stoi na wysokim poziomie i trudno w nim cokolwiek poprawić.
Dlatego też za cel postawiono sobie inne kwestie. Przede wszystkim twórcy FIFA 12 planują jak najlepiej odwzorować klimat dnia, w którym rozgrywany będzie mecz. Co to dokładnie oznacza, nie wiadomo – być może zobaczymy całą otoczkę związaną ze spotkaniem, a nie tylko wyjście zawodników na murawę, ewentualnie hymn i tyle. Na tym jednak nie koniec.Wiemy już, jakie elementy EA Sports planuje poprawić w FIFA 12. Teraz nadszedł czas na ujawnienie nowości, które zostaną wprowadzone w najnowszej odsłonie.