Informację przekazano za pomocą twittera. Najwyraźniej niezbyt udany starty gry (Magicka na początku posiadała wiele błędów) nie odstraszył klientów. Ta bardzo ciekawa produkcja przeznaczona tylko do dystrybucji cyfrowej osiągnęła wspominany wynik w niecałe dwa tygodnie (zadebiutowała 25 stycznia). Magicka do działania wymaga Steam, ale naturalnie liczono egzemplarze sprzedane we wszystkich serwisach, które grę oferowały. To co w produkcji jest najlepsze to system tworzenia czarów. Mamy do dyspozycji osiem "żywiołów" i łącząc je ze sobą uzyskujemy różne efekty (na przykład kula ognia wymaga kombinacji ziemi i ognia). W trakcie zabawy kierujemy magiem, pokonujemy potwory, rozmawiamy z NPCami, rozwiązujemy zagadki. Jest dostępny tryb kooperacji.
Firma Arrowhead poinformowała, że ich najnowsza gra zatytułowana Magicka przekroczyła pułap 150 tysięcy sprzedanych sztuk.