Od prawie 2 tygodni wiemy, że Skyrim nie będzie posiadało klasycznych klas postaci. Todd Howard tłumaczy tę decyzję.
Od prawie 2 tygodni wiemy, że Skyrim nie będzie posiadało klasycznych klas postaci. Todd Howard tłumaczy tę decyzję.
"Zauważyliśmy, że w Oblivionie startujesz grę, wybierasz rasę i grasz przez chwilę. Naszym celem było to, abyś pobawił się przez jakiś czas i poznał niektóre umiejętności. Potem jedna z postaci pyta cię - "OK, jaką klasę chcesz wybrać? Ja bym proponował tę na podstawie twojego dotychczasowego stylu gry".
To nie satysfakcjonowało Bethesdę. Postanowiono wyrzucić element ostatecznej decyzji i pozwolić na bardziej naturalny rozwój postaci gracza.
"Po prostu grasz, a twoje umiejętności rosną w miarę postępu. Im wyższa jest dana umiejętność, tym bardziej wpływa ona na twoje tempo zdobywania poziomów. Dlatego też jest to bardzo zgrabny system, który praktycznie sam siebie poprawia".
Jednak głównym powodem była powszechna praktyka restartowania gry. Gracz po dwóch godzinach miał już wybraną klasę, ale nie pasowała mu ona. Musiał wówczas porzucać dotychczasowy postęp w grze.