Brian Reynolds z firmy Zynga, która odpowiedzialna jest za takie tytuły jak FarmVille i Mafia Wars, powiedział że jego pracodawca nie jest zainteresowany tworzeniem gier na platformę XBLA. Dlaczego?
Brian Reynolds z firmy Zynga, która odpowiedzialna jest za takie tytuły jak FarmVille i Mafia Wars, powiedział że jego pracodawca nie jest zainteresowany tworzeniem gier na platformę XBLA. Dlaczego?
Demografia to ważna rzecz. Myślę, że tym, co jest esencją social gamingu jest to, że potencjalnymi graczami są wszyscy moi znajomi, którzy widzą co robię i co umieszczam w internecie.
Xbox Live ma zbyt mało użytkowników. Ilu z moich przyjaciół ma Xboksa 360? Sam jestem twórcą gier i nawet zwykłem robić tytuły segmentu AAA (Reynolds pracował wcześniej w Big Huge Games i Firaxis - dop. red.) w związku czym będzie to nawet dwucyfrowa liczba... dwudzieścia, trzydzieści procent z nich ma Xboksa 360. Ale jestem pewien, że sto procent z nich ma Facebooka i sto procent z nich ma komórkę. A z tych posiadających komórkę pewnie z dziewięćdziesiąt procent ma smartphone'a.
Reynolds dodaje:
Gdybym miał się zabrać za tworzenie gry na daną platformę pomyślałbym o liczbie znajomych, którzy mogliby w nią zagrać. W przypadku Xboksa 360 będzie to mała liczba. Szanse na to, że zrobimy na tę konsolę jakiś tytuł nie są zbyt duże. To właśnie dlatego jesteśmy na Facebooku, a urządzenia przenośne będą naszym kolejnym domem.
Innymi słowy: użytkownicy "trzystasześćdziesiątki" nigdy nie poprowadzą wirtualnej farmy leżąc przed telewizorem. Pytanie brzmi: czy to na pewno właściwy obrót spraw?
Źródło: VG247