Szef Microsoft Gaming o niespełniających oczekiwań dodatkach. Poznaliśmy przyszłość nadchodzących DLC

Adam "Harpen" Berlik
2024/11/18 19:00
1
0

Poruszono temat mieszanych ocen ostatnich produkcji.

W tym roku zobaczyliśmy dwa dodatki w grach Microsoftu, czyli Diablo 4: Vessel of Hatred i Starfield: Shattered Space. Jeden z dyrektorów przedsiębiorstwa postanowił udzielić wywiadu, w którym wypowiada się na temat powstawania DLC oraz nowej zawartości pojawiającej się w grze. Poruszono również temat umieszczania w dodatkach znaczących zmian.

Starfield: Shattered Space
Starfield: Shattered Space

Phil Spencer o rozszerzeniach w grach Microsoftu

W wywiadzie dla Game File dyrektor Microsoft Gaming, Phil Spencer, wypowiedział się o powstawaniu dodatków do gier po ich oficjalnej premierze. Dowiedzieliśmy się, że według dyrektora rozszerzenia powinny oferować faktyczne nowe doświadczenie graczom. Ze względu na mieszane oceny wspomnianych DLC postanowiono je potraktować jako pole do nauki i ulepszenia przyszłych dodatków planowanych w przyszłości.

W dalszej części wypowiedzi CEO potwierdził, że nie każdy nadchodzący tytuł doczeka się dodatku. Jest to istotna część rozwoju produkcji, jednak ze względu na problem zbalansowania nowej zawartości wypuszczanie dodatku możemy być ryzykowne i skończyć się negatywnym odbiorem. Poruszono również temat wydawania wyciętego fragmentu jako osobnego rozszerzenia.

Nie lubię DLC które manipulują odbiorcami. Chcę, aby miały one swój unikalny styl. Nie tworzymy dodatków, które są jak trzeci poziom wycięty z podstawowej gry przed premierą.

GramTV przedstawia:

Diablo IV: Vessel of Hatred i Starfield: Shattered Space zostały wydane odpowiednio 30 września i 8 października. Dodatki zebrały średnią ocen w serwisie Metacritic na poziomie 84/100 i 62/100.

Komentarze
1
wolff01
Gramowicz
18/11/2024 23:48

Przecież obie gry pochodzą od dwóch studiów które relatywnie niedawno zakupili, a które poniekąd są jeszcze dosyć autonomiczne. W przypadku takiego Acti-Blizzard to przecież nie mieli nawet kiedy wpłynąć na ich proces developerski skoro formalnie przejęcie było niedawno (Bethesda w 2021 to też relatywnie niedawno, a na pewno zbyt krótko na znaczące wpłynięcie na cykl wydawniczy). Zmierzam do tego że kształt tych dodatków został już pewnie ustalony na długo przed przejęciem przez MS.