- gra skorzysta z technologii Impact Engine – bardziej realistyczne zachowanie piłkarzy podczas walki o piłkę (praca bioder, kolan i innych elementów ciała);
- AI będzie mieć na uwadze kontuzjowane fragmenty ciała naszych piłkarzy, zawodnik będzie mógł doznać kontuzji bez kontaktu z piłką zwłaszcza pod koniec meczu;
- gra skorzysta również z technologii AI Vision Game – przykładowo niemożliwe będzie dokładne zagranie do partnera, który nie znajduje się w zasięgu naszego wzroku, tym samym EA chce zlikwidować podania w ciemno;
- Personality + będzie bardziej rozbudowany i powinien mieć wpływ na AI piłkarzy;
- AI ma być bardziej ludzkie; każdy gracz będzie zachowywać się stosownie do swoich możliwości; przykładowo gdy zawodnik zobaczy Fabregasa zbliżającego się do niego z piłką będzie bardziej ostrożny;
- prezentacja meczów w FIFA 12 została zainspirowana klimatem panującym na angielskich stadionach;
- pojawią się trzy nowe stadiony z ławkami z boku oraz imponującymi efektami świetlnymi;
- nowe, niezbyt skomplikowane możliwości dryblingu przy wykorzystaniu lewego analoga;
- dostępna będzie nowa kamera zawieszona blisko murawy;
- zmieniony zostanie interfejs – ma być on prostszy i bardziej ergonomiczny;
FIFA 12 ukaże się na przełomie września i października.