Take-Two: Nie eksploatujemy naszych marek

Patryk Purczyński
2011/06/19 18:55

- Nie podpisujemy się pod filozofią wydawania nowej odsłony danej serii każdego roku - mówi Karl Slatoff z Take-Two. Jego zdaniem takie postępowanie potrafi wykończyć markę.

Take-Two: Nie eksploatujemy naszych marek

Dwaj najwięksi wydawcy na rynku, Electronic Arts i Activision Blizzard, słyną z corocznego oferowania graczom nowych odsłon tych samych serii. Inną strategię przyjmuje chociażby Take-Two. W ostatnim wywiadzie z VentureBeat temat ten poruszył dyrektor operacyjny spółki, Karl Slatoff.

- Za każdym razem, gdy szykujemy nową premierę, nasza uwaga skupia się na uzyskaniu jak najwyższej jakości. Zawsze staramy się również oferować coś nowego, wydeptywać nowe ścieżki. Bardzo ciężko byłoby to robić co roku. Sądzę natomiast, że można odnieść na tym polu sukces od czasu do czasu - mówi przedstawiciel Take-Two.

GramTV przedstawia:

- Nie podpisujemy się pod filozofią wydawania nowej odsłony danej serii każdego roku. Sądzimy, że trzeba poświęcić nieco więcej czasu na dokonanie czegoś znaczącego czy wyraźnie innego za każdym razem, gdy wprowadzamy na rynek nowy tytuł w obrębie jednej marki. Dla nas najważniejsze jest wykreowanie długoterminowej wartości poprzez tworzenie marek. Tu nie chodzi o podniecanie się jedną marką, katowanie jej aż do śmierci i przerzucanie się na kolejną - dodaje Slatoff.

W ostatnich latach Take-Two wydało na świat kilka nowych marek. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują chociażby Bioshock, Red Dead Redemption czy ostatni hit Rockstara, L.A. Noire.

Komentarze
26
Usunięty
Usunięty
20/06/2011 13:26
Dnia 20.06.2011 o 08:26, Tenebrael napisał:

> Żadne "staroszkolne" podejście, zawsze były studia eksploatujące marki i takie które > swoje tytuły wydawały rzadziej (różnie się to wszystko przekładało na jakość). Skończmy > wreszcie z tym gadaniem "jak to kiedyś nie było super, a za komuny żyło się lepiej" itd. > zwykła nostalgia, fakty są choćby takie: > /ciach/ > The Legend of Zelda Jedna z najlepszych serii, w której nie wałkują ciągle tego samego, tylko rozwijają markę.

Tak jak napisałeś nie grasz na konsolach, to się nie ośmieszaj. Każda kolejna Zelda to coś nowego, dla samej tej serii warto sprzęt N kupować.

Dnia 20.06.2011 o 08:26, Tenebrael napisał:

> Heroes of Might and Magic Rozwijana do części 3-ciej, potem, w nowszych czasach, eksploatowana na siłę.

3 to tak naprawdę doszlifowany koncept z 1 i 2, natomiast 4 i 5 wniosły sporo nowego (w 4 bohaterowie w walce, nowy świat, mgła wojny, umiejętności łączone, w 5 nowy świat, 3D, alternatywne ulepszenia, skillwheel).

Dnia 20.06.2011 o 08:26, Tenebrael napisał:

> Resident Evil To samo

Widać w RE nie grałeś nigdy... pierwsze 3 RE to survival horror, 4 i 5 to gry akcji. Jak to nie jest spora zmiana, to nie wiem co dla Ciebie nią by było? Wrzucenie do gry jednorożców i smoków? Swoją drogą 4 to najwyżej oceniana część serii i jedna z najwyżej ocenianych gier w ogóle.

Dnia 20.06.2011 o 08:26, Tenebrael napisał:

> The Elder Scrolls To samo

Arena i "Buggerfall", to były dobre gry, a później Morrowind i Oblivion słabe? Taa...

Dnia 20.06.2011 o 08:26, Tenebrael napisał:

Gry konsolowe pominąłem, bo konsolowcem nie jestem, i trudno mi ocenić, jak z tymi seriami było.

Niestety na PC nie ma tak wielu starych serii żeby było można porównać co było z nimi dawniej i dziś.PS może raczysz podać jakiś kontrprzykład wydawanych dawniej latami perełek w odróżnieniu od dzisiejszych słabych "tasiemców"? Hmm?

Usunięty
Usunięty
20/06/2011 11:45
Dnia 20.06.2011 o 08:26, Tenebrael napisał:

> Heroes of Might and Magic Rozwijana do części 3-ciej, potem, w nowszych czasach, eksploatowana na siłę.

Chyba do 4-tej, w której rozwój i zmiany w gameplay''u były tak dalece posunięte, że aż padło New World Computing...

Usunięty
Usunięty
20/06/2011 09:14
Dnia 19.06.2011 o 23:08, tykus napisał:

RDR to nowa marka? Hmm... a ja myślałem że wcześniej powstało takie coś jak Red Dead Revolver.

Red Dead Revolver nie było zrobione w całości przez Rockstara. Ale w sumie racja, Red Dead do nowych marek nie należy.




Trwa Wczytywanie