Jeżeli pecetowi gracze mają negatywną opinię na temat gry, chodzi nie tyle o walkę, co sterowanie w czasie walki - powiedział główny projektant najnowszej odsłony Dungeon Siege w dzisiejszym wywiadzie dla Eurogamera. Właściwie jest to jedna z tych rzeczy, nad którą chciałbym spędzić więcej czasu i robimy to właśnie w tej chwili. Zasadniczo, dopóki pecetowi gracze będą mieli kontrolę nad walką, będzie się im ona podobać - dodaje. Nathaniel Chapman zgadza się ze spostrzeżeniem, że w tej chwili na komputerach osobistych Dungeon Siege 3 najwygodniej obsługuje się padem. Dlatego też aktualizacja ma sprawić, że korzystanie z myszki i klawiatury przyniesie równie dobre efekty. Na koniec dowiadujemy się jeszcze, że twórca chętnie zobaczyłby też zmiany w sposobie prezentowania statystyk oraz nowe elementy ekwipunku. To niezłe pole do popisu w kontynuacji lub DLC - podsumowuje.
O problemach ze sterowaniem w nowej grze od Obsidian wspomina również Harpen w swojej recenzji, mimo to wystawiając Dungeon Siege 3 dobrą notę.