Artykuł: Co nie zagrało? - historia upadku gier muzycznych

Michał Ostasz
2011/06/26 10:56

Dlaczego z rynku zniknęły właściwie wszystkie gry muzyczne? Dlaczego mówimy o "krachu" tego gatunku? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszym artykule.

Artykuł: Co nie zagrało? - historia upadku gier muzycznych

Gatunek gier muzycznych w formie jaka znana jest nam dzisiaj zaistniał w okolicach roku 1999 r., kiedy to do japońskich salonów gier trafił automat z Guitar Freaks. To właśnie wtedy plastikowe kontrolery imitujące gitary trafiły do rąk graczy po raz pierwszy. Nie oznacza to oczywiście, że podobnych produkcji nie było na rynku wcześniej. Bezsprzecznie należy wspomnieć o Parappa the Rapper, konceptualnym Vib Ribbon czy Dance Dance Revolution - te gry, oraz kilka bardzo niszowych tytułów, stanowiły bazę, na której firma Konami, a później bardzo zdolna ekipa Harmonix zbudowały imperium, które po ponad dekadzie niestety zaczęło upadać.

Cały artykuł autorstwa Ostiego można przeczytać po kliknięciu w poniższy odnośnik:

GramTV przedstawia:

Komentarze
21
Michael-O
Gramowicz
Autor
29/06/2011 23:32

@filas312 - nie poruszyłem tematu Beatmanii gdyż nawet ta świetna seria nie była w stanie uratować gier muzycznych, do których dostęp miał każdy z nas. Zależało mi na tym, abyście przeczytali o tym, z czym macie/mogliście mieć do czynienia :)

Usunięty
Usunięty
27/06/2011 00:19

Czytałem dość pobieżnie (późno est), ale wychodzi na to, że zadziałał stary mechanizm. Coś przynosi zyski, ktoś chce wycisnąć jak najwięcej kasy i wali na ilość, a nie jakość, zresztą nawet najlepsza jakość w dużej ilości prowadzi do przesycenia rynku. I tak to się okazuje, że koń medalista startując w zbyt wielu zawodach pada na pysk i już nie wstaje.

Usunięty
Usunięty
27/06/2011 00:18

Artykuł o grach muzycznych, a nikt nie poruszył bardziej automatowych - m.in. serii Beatmania (z IIDX na czele) czy choćby DDR :P Ale akurat te (w Japonii/Korei - tam, gdzie ludzie potrafią w to grać) mają się dobrze ^^




Trwa Wczytywanie