Dlaczego? Bo silnik gry jest bardzo skomplikowany i modyfikacja czegokolwiek do najprostszych nie należy.
Dlaczego? Bo silnik gry jest bardzo skomplikowany i modyfikacja czegokolwiek do najprostszych nie należy.
Na chwilę obecną nie przygotowujemy żadnych narzędzi modderskich . Jeśli przyjrzysz się silnikowi Frostbite zauważysz, że jego skomplikowanie sprawia, iż modyfikowanie gry przez osoby trzecie jest bardzo trudne. Wszystko przez naturę powstawania etapów, możliwości zniszczenia tego wszystkiego... to po prostu trudne. Wydaje się nam, że przygotowanie modyfikacji będzie zbyt dużym wyzwaniem dla chętnych.
Nie dziwi mnie podejście DICE – mody były bardzo ważnym elementem serii, ale z każdą kolejną odsłoną powstawało ich coraz mniej. Dlaczego? Po prostu ich tworzenie staje się coraz trudniejsze. Pamiętam stare dobre czasy, gdy zrobienie nowej wersji skórki broni do Quake'a 3 było kwestią kilkunastu minut, w nowych grach to znacznie bardziej złożony problem.
Mody z biegiem lat będą niestety umierać śmiercią naturalną i musimy się z tym pogodzić – przygotowanie czegokolwiek poważniejszego, szczególnie za darmo, z dnia na dzień staje się zbyt pracochłonnym przedsięwzięciem. Ludzie którzy kiedyś je tworzyli, przejdą na scenę gier niezależnych, gdzie mogą nie tylko zarobić, ale i pokazać się szerszej publiczności, a przez to łatwiej odnieść sukces. I tego im życzę.