Obecnie śmiało można powiedzieć, że za sprawą Internetu świat staje otworem przed każdym, niezależnie od wieku czy poziomu wykształcenia. I to nie tylko ten realny, ale nieograniczona wręcz liczba rzeczywistości wirtualnych. Stałymi ich bywalcami są dzieci, które często nie zdają sobie sprawy tego, że spotkać ich tam może coś znacznie gorszego niż przegrana w rywalizacji lub śmierć kierowanej przez nie postaci.
Zanim jednak przejdziemy do działań PEGI w tym zakresie, warto przyjrzeć się bliżej samym grom internetowym. Produkcje, w które można grać w Sieci mają najróżniejsze formy, w związku z czym wymykają się jednej klasyfikacji. Dokonując znacznego uproszczenia można jednak wyróżnić wśród nich cztery podstawowe kategorie. Pierwsza to gry promocyjne, które mają propagować określony produkt, organizację lub punkt widzenia. Ze względu na to, że ich zadaniem jest generowanie ruchu na stronie internetowej, uruchamia się je zwykle w witrynie danej instytucji. Nie posiadają one zasadniczo możliwości wprowadzania interakcji między użytkownikami. Coraz częściej pozwalają za to na dzielenie się wynikami za sprawą portali społecznościowych, co sprawia, że są one istotną częścią marketingu wirusowego. Drugim elementem klasyfikacji są gry przeglądarkowe. Stanowią one większość gier internetowych i najczęściej wariantami klasycznych tytułów takich jak na przykład Tetris, Bejewelled czy Scrabble. Oferowane są one, najczęściej bezpłatnie, przez portale społecznościowe i witryny utrzymujące się z reklam. W przypadku tych niewielkich aplikacji pojawia się czasami rywalizacja oraz możliwość komunikacji pomiędzy użytkownikami za sprawą wbudowanych czatów. Dwie pozostałe kategorie stopniem rozbudowania znacznie przewyższają swoje poprzedniczki....
Cały artykuł stanie Wam przed oczami po kliknięciu na czerwoną belkę: