Skasowane projekty Irrational Games, czyli jakość przede wszystkim

Patryk Purczyński
2011/07/26 21:23
5
0

Ken Levine opowiedział o trzech grach swojej ekipy, które nigdy nie ujrzały światła dziennego. Jedna była nawet skończona, ale producent i tak stwierdził, że nie powinna trafić w ręce graczy.

Skasowane projekty Irrational Games, czyli jakość przede wszystkim

Division 9, Monster Island, The Lost - słyszeliście kiedyś o tych tytułach? Jeśli nie, to nic dziwnego. Są to nazwy projektów, które przed laty powstawały w Irrational Games, ale ostatecznie nie ukazały się na rynku. W kartach historii pogrzebał nieco Ken Levine w rozmowie z dziennikarzami NowGamera.

- Division 9 był na wczesnym etapie produkcji, a nam było ciężko osiągnąć określony poziom jakości. Wówczas było mało czasu na popełnianie błędów. System Shock 2 skończył jako gra o wysokiej jakości, ale nie był perfekcyjnie dopracowany. Grafika nie była aż taka dobra, technologia nie była najnowocześniejsza. Produkowaliśmy tę grę przez 14 miesięcy, co było wówczas powszechną praktyką. Wtedy były jednak inne czasy, oczekiwania co do dopracowania były znacznie niższe - wspomina Levine.

GramTV przedstawia:

Prace nad Division 9 i Monster Island zostały przerwane na stosunkowo wczesnym etapie. - Nie wiem, czy te gry osiągnęłyby odpowiedni poziom jakości - przyznaje szef Irrational Games. - Była jednak taka produkcja, którą skończyliśmy, nazywała się The Lost. To była jedna z marek, którą posiadaliśmy, jednak ostatecznie zdecydowaliśmy się jej nie wypuszczać, właśnie ze względu na brak odpowiedniej jakości - zdradza.

Gra miała ukazać się na PlayStation 2 w 2001 roku. - Wydaliśmy sporo pieniędzy na ten projekt. Na koniec jeszcze raz mu się przyjrzeliśmy jak naszej debiutanckiej produkcji konsolowej. Wówczas uświadomiliśmy sobie, że nie mieliśmy odpowiedniego doświadczenia, jak i wsparcia od wydawcy, by stanąć na wysokości zadania. Postanowiliśmy się wycofać. Wydaliśmy własne pieniądze na wykupienie tej gry i zdecydowaliśmy się jej nie wypuszczać - dodaje.

Komentarze
5
Arkhaor
Gramowicz
26/07/2011 23:17

Działają nieco irracjonalnie ;- ).

Usunięty
Usunięty
26/07/2011 22:33

Za właśnie takie porządne traktowanie swojego fachu uwielbiam Irrational Games. Już tyle lat serwują tak dobre tytuły i widać dlaczego.

Pascal
Gramowicz
26/07/2011 22:19

Szkoda, że kasują takie projekty. Mogliby je udostępniać po kilku latach za darmo albo na licencjach open source (ale bez możliwości wykorzystywania komercyjnego). Na pewno ktoś zrobiłby z tego użytek ;) Jako przykład mogę podać Warzone 2100. Stara gra, udostępniona jako open source, do dzisiaj rozwijana przez społeczność (mapy, mody).




Trwa Wczytywanie