Twórcy Battlefielda 3 starają się, by uzbrojenie prezentowało się możliwie realistycznie

Robert Sawicki
2011/08/12 02:29

Tylko wyobraźcie sobie te nagłówki na pierwszych stronach gazet zaraz po premierze trzeciego Battlefielda. Ale czego nie robi się dla zadowolenia graczy, prawda?

Twórcy Battlefielda 3 starają się, by uzbrojenie prezentowało się możliwie realistycznie

Główny projektant Alan Kertz, pracujący nad Battlefield 3, zdradził jak bardzo ekipa pragnie, by uzbrojenie dostępne w grze prezentowało się możliwie realistyczne. Autentyczność jest niesamowicie ważna, kiedy tworzysz grę o tak dzisiejszej tematyce jak Battlefield 3. Wiemy, że gracze stale oceniają uzbrojenie w naszych grach, więc sprowadziliśmy ekspertów takich jak Andy McNab. Nasi doradcy z wojska nie tylko pomagają nam w poprawkach - pomagają nam też zrozumieć, dlaczego są one potrzebne." - wypowiedział się Alan.

W kwestii zachowania się broni, jeśli wierzyć słowom wypisanym na blogu, twórcy postarają się zadbać o możliwie najmniejsze szczegóły. Czy ilość dymu po wystrzale rakiety z RPG jest odpowiednia? Czy wzrost celności po dodaniu grubszej lufy do danego karabinu będzie odpowiednio zauważalny w trybie strzelania krótkimi seriami? Jak dodanie przedniego uchwytu do broni wpłynie na stabilność przy strzelaniu w trybie automatycznym? Jeśli jest Wam wciąż mało, pocieszcie się faktem, że tak szczegółowego dopieszczania doczekają się również inne elementy, takie jak przeładowanie broni, jej mobilność, traektoria pocisków i wpływ kalibru i długości lufy na odrzut i wytworzoną energię. "Każda z armii wybiera inne uzbrojenie ze swoich własnych powodów. Przekazujemy te wybory naszym graczom."

Pojawiło się też nieco informacji na temat różnorodności dostępnego uzbrojenia. Bronie wschodzące w skład wyposażenia U.S. Marines Corps i Armii Rosyjskiej pojawią się w grze, razem z nieokreśloną ilością "powracających klasyków, najlepszych projektów i alternatyw". Graczom przypomniano również o tym, że z karabinów snajperskich możemy ostrzeliwać wroga na odległość, czołgi załatwiać wyrzutniami rakiet, a walki na krótki dystans prowadzić przy użyciu strzelby. Dziękujemy, Kapitanie Oczywisty. Jest też krótka wzmianka o dostosowywaniu broni do własnych potrzeb, ale o tym pisał już wcześniej nasz własny Harpen.

GramTV przedstawia:

Osobiście, nigdy nie zwracałem uwagi na to, jak świetnie odwzorowane są bronie w danej grze i czy w ogóle posiadają jakikolwiek odpowiednik w realnym świecie. Tak długo, jak strzelanie z nich dawało szaloną satysfakcję (wiecie - tę, dzięki której w oczach otoczenia jesteśmy psychopatami), wszystko było jak najbardziej w porządku. Naturalnie, nie jestem jedyną osobą na tym globie, dyktującą wszystkim własne gusta, stąd samo odwzorowanie rzeczywistości grze z pewnością pomoże w zdobyciu nieco większej dawki miłości od fanów gatunku. Problem w tym, że przy braku uciechy w czasie ostrzeliwania przeciwnika, grze nie pomogą nawet wojskowi doradcy, materializujący prawdziwą broń na mapach Battlefielda 3.

... Za to iście realistyczne bronie z pewnością pomogą tabloidom, kiedy ichniejsi dziennikarze będą szykować się do opisywania Battlefielda 3 jako kolejnego przedstawiciela gatunku domowych kreatorów morderców. Przynajmniej za kilka miesięcy nikt nie wypomni mi, że nie uprzedzałem.

Premiera gry już 28 października na platformach PlayStation 3, PC i Xbox 360.

Komentarze
49
Usunięty
Usunięty
12/08/2011 23:20
Dnia 12.08.2011 o 16:51, Jok4rson napisał:

juz marka coda wbila na battlefielda robiac servery : only infantry no vehicles, no snipers.

Que? Serwery only inf, no veicles były w BFie zanim wyszło MW więc nie wiem co za bzdury gadasz.

Usunięty
Usunięty
12/08/2011 23:16
Dnia 12.08.2011 o 17:10, kodi24 napisał:

Te mądrala, nie za dorosły jesteś żeby pierniczyć takie bzdety?;

Takie mam wnioski ze styczności z tą grupą graczy. Dodatkowo nie jestem sam.

Usunięty
Usunięty
12/08/2011 22:35

Dziękuję za strzałki- prawie nie zauważyłem tej broni, a o nieistotnym żołnierzu nie wspominając




Trwa Wczytywanie