Pierwsze recenzje Dead Island już są. Mamy hit?

Patryk Purczyński
2011/09/05 12:46

Sieć zalewają kolejne recenzje Dead Island. Jak wypada w nich polska gra, nad którą przez ostatnie miesiące pracował Techland? Zapraszamy na przegląd ocen i opinii.

Pierwsze recenzje Dead Island już są. Mamy hit?

Dead Island debiutuje w Polsce w najbliższy piątek. Już teraz możemy się jednak zapoznać z opiniami zachodnich dziennikarzy branżowych na temat naszego kolejnego eksportowego tytułu. Początek nie jest zły, w portalu Metacritic dominują oceny oznaczone kolorem zielonym (od 75/100 wzwyż). Najwyższa uzyskana dotychczas nota to 90/100 i od niej rozpoczynamy nasz przegląd.

TeamBox - 90/100

Czy podobała mi się ta gra? Absolutnie. Czy potrafiła mnie wielokrotnie przestraszyć? W stu procentach. Czy rozgrywce towarzyszyło uczucie prawdziwego survivalu, któremu niestety nieco brakowało do innych współczesnych gier o zombie? No jasne.

Game Informer - 85/100

Nowe gry z żywymi trupami mają problem z tym, że nie potrafią wybić się z tłumu. Dead Island, pierwszoosobowa gra akcji/RPG z otwartym światem od Techlandu, potrafi się jednak wyróżnić. Po pełnej kopów i cięć drodze prowadzącej do wydostania się z wyspy Banoi, mogę przyznać, że gra ma sporo do zaoferowania.

AusGamers - 81/100

Jako fan wszystkiego, co związane z zombie, do Dead Island podszedłem z wysokimi wymaganiami i znalazłem wiele trafnych rozwiązań. Porzucenie jednolitego co-opa drop-in/drop-out na rzecz miksu, dzięki któremu możemy grać zarówno z przyjaciółmi, jak i z obcymi ludźmi, jest świetnym rozwiązaniem, zwłaszcza biorąc pod uwagę przemyślane różnice w poszczególnych questach.

Meristation - 80/100

Dead Island to świetna gra. Ma wiele wad jeśli chodzi o wizualizacje, a pierwszoosobowa rozgrywka jest na początku trudna do przyswojenia. Gra dostarcza jednak wielki, otwarty RPG-owy świat, który można penetrować w czteroosobowej kooperacji, mając na wyspie wiele rzeczy do zrobienia. Miłośnicy filmów z gatunku horror i gier RPG powinni dać się skusić.

GramTV przedstawia:

LEVEL - 80/100

Dead Island to gra świeża, a zarazem banalna; surowa w zakresie walki i wizualizacji. Mogłaby być zrobiona lepiej, ale ten miks Fallouta 3 z Left 4 Dead zapewnia mnóstwo zabawy. Czegoś takiego brakowało przez długi czas.

Destructoid - 70/100

Jest błyskotliwa, ale obrzmiała. Genialna, ale wadliwa. Zabawna, ale denerwująca. Jak żyjące trupy same w sobie, Dead Island jest pełne sprzeczności od początku do końca. Mimo to czuję, że powinniście w to zagrać, bo choć kopiuje pomysły od nieskończenie bardziej dopracowanych gier, nie ma drugiej takiej na rynku. To, samo w sobie, stanowi kolejną przeciwwagę dla skołowanego, skonfliktowanego, często absolutnie pięknego bałaganu, jaki panuje w Dead Island.

Joystiq - 60/100

To prawdopodobnie najlepsze odtworzenie nieuniknionej i nadchodzącej apokalipsy zombie w historii gier wideo. Jest pełna desperacji, poświęcenia, terroru, frustracji i nieodpartego uczucia beznadziei. Jest w tym jednak haczyk. Choć apokalipsa zombie może niekiedy dostarczać satysfakcji i chwil triumfu, wywołanych przetrwaniem kolejnej nocy, jest jedna rzecz, której na pewno nie zapewni. Zabawy.

Metro GameCentral - 50/100

W tej grze nie ma nic, co sugerował trailer. Tylko okazjonalnie jest interesująca, widać niewielki budżet, próbuje połączyć Dead Rising i Fallouta.

To oczywiście nie wszystkie oceny, a jedynie ich reprezentatywny przegląd. Kolejne recenzje będą zapewne w najbliższych godzinach spływały do sieci, zatem jeśli macie mało, obserwujcie uważnie rozmaite serwisy.

Komentarze
80
Usunięty
Usunięty
20/09/2011 09:53

Dałem grze szansę, zarzynałem ją ostro ponad tydzień..jednak rozczarowuje, jest nudna, bardzo wiele elementów jest skrajnie nielogicznych, np. skoro sam naprawiam broń czy ją ulepsza ze swoich materiałów to komu za to płaće?:D zostawiam 1000$ na warsztacie za uzywanie narzędzi?;) Misje..przejść z A do B, przynieść, zanieść, powiedzieć..nuda, stałe misje z woda czy puszkami, jak komuś po 100 puszkach żarcia czy butelkach wody może nadal dokuczać głód czy pragnienie? ile butelek szampana można wypić?Dlaczego awansująć rosną poziomy zombie? mają gdzieś na mieście swoją salę treningową? Głupie to bo po to się zdobywa poziomy by było łatwiej a nie trudniej. Fabuła też niespecjalnie porywa. Żałuję że kupiłem ją od razu, mogłem miesiąc poczekać i wydać mniej niż 179 (xbox) dam 5/10 i to tylko dlatego że są tam zombie :) Pozdr.

Usunięty
Usunięty
07/09/2011 21:07

W sumie nawet znośne te oceny są. Sądzę, że CDA dostanie 7+/8.

Usunięty
Usunięty
07/09/2011 18:44

Jeśli to zagraniczne serwisy, to można się domyślać, że w takim CD-A ocena 9 lub 9+ jest jak w banku:D




Trwa Wczytywanie