Uprising44 wchodzi w nową fazę - więcej akcji i związana z tym sesja motion capture

Łukasz Wiśniewski
2011/09/27 16:34

Uważnie śledzimy niezależny, debiutancki projekt studia DMD Enterprise, czyli grę Uprising44. Tym razem mamy dla Was kilka zdjęć z sesji motion capture i garść nowych informacji z pierwszej ręki.

Podczas odbytej niedawno sesji motion capture, twórcy gry Uprising44 nagrali ponad 220 animacji postaci. Nad całością czuwał Janusz Gajdecki z firmy grupaMy.pl., wyspecjalizowanej w technologii mo-cap. W rolę powstańców - odpowiednio kobiet i mężczyzn, wcieliła się podczas sesji dwójka aktorów - Ola Grzelak i Jacek Kwiecień. Oczywiście nie zabrakło też ujęć z atrapami broni.Uprising44 wchodzi w nową fazę - więcej akcji i związana z tym sesja motion capture

Dodatkowo mamy dla Was komentarz Michała Dziwniela ze studia DMD Enterprise, w którym opowiada on o pewnych zmianach w projekcie gry Uprising44: Po Gamescom wyciągnęliśmy wiele wniosków dotyczących naszej gry, a także posłuchaliśmy wielu uwag graczy. Zmiany nastąpiły zarówno wewnątrz firmy, poprzez mały proces restrukturyzacji samego procesu zarządzania projektem jak i zasobów ludzkich. Tak jak anonsowaliśmy wcześniej Uprising44 jest połączeniem gry w widoku RTS oraz TPP. W ramach zmian dokonaliśmy przebudowania gry pod tym kątem – zwiększyliśmy obszary gry w których gracz będzie się poruszał w trybie TPP a zmniejszyliśmy widok RTS.

W moim odczuciu zmiana ta wyjdzie na dobre Uprising44 – również przez to, że akcję będziemy kierować przez charakterystyczne miejsca dla Warszawy, a dzięki temu będziemy mogli zobaczyć wnętrza tych lokacji (czego w pierwotnej wersji Uprising44 nie zakładaliśmy). Zwiększona ilość elementów akcji powoduje konieczność dodatkowych inwestycji – w końcu jest to bardziej wymagający graficznie gatunek. Na pierwszy plan wysunęła się praca nad animacją do gry – doszliśmy do momentu, gdzie ręczne tworzenie animacji jest po prostu jakościowo nieadekwatne do produktu, który planujemy.

Uczymy się na swoich błędach, w związku z tym skorzystaliśmy z wiedzy i porad GrupaMY – instytucji zajmującej się Motion Capture między innymi do gry Bulletstorm – ta współpraca zaowocowała sesją, której wyniki prezentujemy dzisiaj w formie relacji zdjęciowej. W ciągu sesji nagraliśmy ponad 220 animacji gameplayowych, czyli takich które gracz widzi najczęściej. Przed nami kolejna sesja dotycząca cutscen, której nie mogę się już doczekać patrząc na obecne wyniki naszej pracy w tym zakresie.

GramTV przedstawia:

Komentarze
20
Lucas_the_Great
Redaktor
Autor
28/09/2011 11:57
Dnia 28.09.2011 o 11:48, TobiAlex napisał:

http://en.wikipedia.org/wiki/Indie_game

O, to mi się podoba: "However, indie game development should not be confused with hobbyist game development, as indie developers are generally more product-oriented than hobbyist game writers."

TobiAlex
Gramowicz
28/09/2011 11:48

@Lucas_the_Great http://en.wikipedia.org/wiki/Indie_game

Usunięty
Usunięty
28/09/2011 08:36
Dnia 28.09.2011 o 01:15, Lucas_the_Great napisał:

> Nie piszcie o tym gniocie. Kiczowata gra robiona za refundowane pieniądze. ;/ Ktoś tu > ładny przekręt robi, a wy przyklaskujecie. Zero jakichś refundacji, normalne przedsięwzięcie, bez środków rządowych/muzealnych/ipeenowych

tym gorzej :P ech no co by się nie rozwodzić za bardzo, prezentacją na Gamescomie zabili ten projekt w oczach graczy...




Trwa Wczytywanie