Artykuł: Ico & Shadow of the Colossus Classics HD - recenzja

gram.pl
2011/10/01 17:30

Fumito Ueda stworzył dwie perełki, gry określane mianem arcydzieł. Mowa oczywiście o Ico i Shadow of the Colossus, które w niezmienionej formule, za to w odświeżonej oprawie, właśnie trafiły na PlayStation 3.

Artykuł: Ico & Shadow of the Colossus Classics HD - recenzja

Mierzenie się z klasyką zawsze jest trudne. Tym bardziej, jeśli to klasyka gier wideo; gałęzi popkultury, której dzieła starzeją się znacznie szybciej od jej pozostałych form. Jednakże zarówno Ico, jak i Shadow of the Colossus są grami ponadczasowymi, co tylko świadczy o ich genialności. Owszem, oprawa wizualna, nawet nieco odświeżona, odstaje od dzisiejszych standardów, niektóre mechanizmy rozgrywki z dzisiejszego punktu widzenia trącą myszką, ale to zupełnie nie przeszkadza, by móc w pełni zanurzyć się w światach wykreowanych przez Fumito Uedę

Całość recenzji autorstwa Mejstego znajdziecie klikając w czerwoną belkę pod spodem.

GramTV przedstawia:

Komentarze
25
Usunięty
Usunięty
16/10/2011 17:16
Dnia 04.10.2011 o 13:48, Mejste napisał:

Liczba fps na ps3 jest żałosna? Nie mam w swej konsoli benchmarka, ale obie gry działały płynnie bez żadnych zgrzytów. Niska rozdziałka? Obie gry działają w 1080p, grafika prezentuje się dobrze na dużych telewizorach, nie razi w oczy. Owszem, koń w SotC jest nieco kwadratowy, tekstury też nie są ostre jak żyleta, ale serio - twórcy by musieli napisać te gry od nowa by wyglądały jak dzisiejsze standardy. Wg mnie i tak odwalili kawał dobrej roboty.

Oglądałem porównanie nowej i starej wersji. I moje wrażenia są dwojakie - bo o ile gra rzeczywiście jest znacznie płynniejsza, ma ostrzejsze tekstury i większą rozdzielczość to właśnie te zaawansowane technikalia odzierają ją nieco z tajemniczości. Brak tej płynności, rozmycie to były wg. mnie efekty które budowały fajny niepowtarzalny nastrój. ;)

Mejste
Gramowicz
Autor
04/10/2011 13:48
Dnia 02.10.2011 o 13:32, Kopiec napisał:

> Grałem na PS2 w obie - nie mogę się doczekać na zagranie na PS3 bez spadków płynności. No to się zawiedziesz- na ps3 liczba fps jest żałosna, spadki płynności są, a wszystko przy stosunkowo niskiej rozdziałce. Wszystkie te "super hd reedycje" to jak na razie syf, który wygląda praktycznie identycznie, jak na konsolach poprzedniej generacji. Ale zawsze można sobie dorobić na braku kompatybilności wstecznej.

Liczba fps na ps3 jest żałosna? Nie mam w swej konsoli benchmarka, ale obie gry działały płynnie bez żadnych zgrzytów. Niska rozdziałka? Obie gry działają w 1080p, grafika prezentuje się dobrze na dużych telewizorach, nie razi w oczy. Owszem, koń w SotC jest nieco kwadratowy, tekstury też nie są ostre jak żyleta, ale serio - twórcy by musieli napisać te gry od nowa by wyglądały jak dzisiejsze standardy. Wg mnie i tak odwalili kawał dobrej roboty. Zresztą dla każdego, kto potrafi docenić całą grę, a nie wyłącznie warstwę wizualną, grafika jest jedynie tłem. Jak inaczej w takim razie wytłumaczyć fenomen paskudnego Minecrafta? ;>

Mejste
Gramowicz
Autor
04/10/2011 13:41
Dnia 01.10.2011 o 20:40, Witka1995 napisał:

Wydaje mi się, że remasterowane gry powinny mieć inną skalę ocen, ale 9.8? Mogę się założyć, że gdy gra trafiła na półki sklepowe na PS2 od gramu dostała mneijszą ocenę.

Obie gry nie miały wcześniej w dniu premiery swojej recenzji na gramie :) Ocena zawsze jest subiektywna, ale uważam, że takie klasyki na nią w pełni zasługują. Poszukaj sobie w necie ocen innych serwisów, które oceniły obie gry - to jedna z najlepiej ocenianych gier i rzadko kiedy spotykały się z dużą krytyką.




Trwa Wczytywanie