Metro: Last Light ma być najbardziej zaawansowaną technologicznie grą na PC

Takie wnioski nasuwają się po lekturze wywiadu z jednym z twórców gry Metro: Last Light, który opowiada o nowych technologiach i całej masie usprawnień technologicznych silnika.

Metro: Last Light ma być najbardziej zaawansowaną technologicznie grą na PC

Ekipa serwisu PC Games Hardware miała okazję porozmawiać z Olesem Sziszkowtsowem, szefem działu technologii w ukraińskim studiu 4A Games, pracującym aktualnie nad strzelanką Metro: Last Light. Prequel wyciskającego ostatnie soki nawet z high-endowych kart graficznych Metro 2033 będzie jego godnym następcą.

Znamienna jest już odpowiedź Olesa na pierwsze, bardzo ogólne pytanie, dotyczące zmian:

Ogólnie rzecz biorąc, bardzo poprawiliśmy wygląd zewnętrznych lokacji, potworów, ludzi, model oświetlenia (z uwzględnieniem precyzyjnych odbić), efekty filmowe, jak głębię pola, korekcję kolorów i tak dalej. Pełna lista byłaby długa na kilkanaście stron...

W dalszej części rozmowy Oles podaje zaś kilka konkretnych przykładów. Na pewno poprawione i znacznie lepsze będzie wygładzanie krawędzi. Podobnie, jak Metro 2033, nowa gra w pełni wykorzysta dowolną, ...obłędną liczbę rdzeni, skalując się do możliwości procesora. Choć sam programista przyznaje, że jak na razie silnik testowano "jedynie" na 16 rdzeniach/wątkach.

Ucieszyć powinni się też posiadacze najpotężniejszych pecetów, lubiący technologię 3D. Temu aspektowi poświęcono sporo czasu już w poprzedniej grze, jednak w Metro: Last Light doświadczymy tego na zupełnie nowym poziomie. 3D ma tu być klasą dla samego siebie.

GramTV przedstawia:

Całego mnóstwa usprawnień ma się doczekać również system fizyki w grze, ze szczególnym uwzględnieniem destrukcji otoczenia i pozostających po niej szczątków. Oles napomknął także, że Metro: Last Light zaoferuje pełne wsparcie dla dopiero nadchodzących kart GeForce, opartych na architekturze i GPU z rodziny Kepler. Gra wykorzysta też oczywiście najnowsze biblioteki PhysX, pozwalające na wielowątkowe przetwarzanie, dzięki czemu na PC możliwa jest implementacja najbardziej zaawansowanych efektów.

Jeśli byliście zdziwieni niezbyt wielkimi minimalnymi i zalecanymi wymaganiami sprzętowymi w newsie Pepsiego, Oles spieszy z wyjaśnieniami: Odnośnie wydajności, ciekawostką jest, że ulepszyliśmy grafikę w praktycznie każdym aspekcie, ale wydajność pozostała wciąż na poziomie Metro 2033, a często nawet lepsza. Tak szczerze, jest taka sama do chwili, gdy włączysz teselację i displacment mapping. Przyczyną tego jest fakt, iż w Metro: Last Light poddawanych jest tym procesom znacznie więcej obiektów, niż w poprzedniej grze. Programista wspomina tu także o dodaniu miękkich rozmyć (bokeh) do efektu głębi pola, oparte na modelu fizycznym SSAO, czy lepsze odbicia.

Co ważne, potwierdza się informacja, że gra będzie działać także (teoretycznie) na starszych kartach z obsługą DX9 i nawet w tym przypadku zobaczymy około połowy usprawnień silnika: Odnośnie efektów, około 50% wszystkich ulepszeń będzie widocznych w trybie DX9, plus 30% w DX 10 i kolejne 20% w DX11.

Mówiąc krótko, nie tylko pecetowcy mają na co czekać, choć to właśnie posiadacze najmocniejszych maszyn zobaczą wszystkie niesamowite efekty. Czy graficznie i pod względem fizyki nowe dzieło ukraińskiego studia przebije bliskiego chwilami fotorealizmowi Battlefielda 3? Przekonamy się już wkrótce. Czas zacząć zbierać kasę na SLI...

Źródło: PC Games Hardware

Komentarze
16
Usunięty
Usunięty
19/08/2012 11:10
Dnia 19.08.2012 o 09:33, Tomitechnodrome napisał:

Jeżeli CAŁY CZAS koniecznie chciałeś mieć max detale w najbardziej sprzętożernych gierkach to fakt, dobrze zrobiłeś przerzucając się na XBoxa. Swoją drogą, takie rzeczy też należy kupować z głową(w sensie grafiki), ty widzę łykałeś wszystko co wyszło nowe i nie miało bardzo złych opinii. I na grzyba ci 16 GB Ramu?Co do newsa to gratuluję. Widać, że panowie mają prawdziwe fachury w ekipie jeżeli potrafią taką magię, z optymalizacją, odprawiać :)

Usunięty
Usunięty
19/08/2012 09:36

dodam ze na x360 Metro 2033 miało wysmienita optymalizacje cały czas 60fps

Usunięty
Usunięty
19/08/2012 09:33

n33trox itu masz racje gracz pc jest cały czas robiony w bambodlatego gram na x360 bo miałem dość tego na pcMiałem GF 7950 nie cały rok potem 8800GTX (crysis na max chodził tylko w 20fps hahaha a karta za 2500zł)i znowu jakieś 1,5 roku 280GTX ( crysis dalej nie wiecej jak 30-20fps a grafika za 2800zł) w 2008 kupiłem dwa radeony HD HD4870 ( crysis na jedym tylko 20fps a 2X no wkońcu 40-50fps ale gdzie 60fps bez spadku )I morał taki nigdy pc od poczatku 2009 mam X360ps miedzy kartami zmieniłam procki i wrzucałem ram do 16gb




Trwa Wczytywanie