Nowe ujęcia z Metro Awakening. Twórcy opowiadają o fabule i dostosowaniu świata gry do VR

Patrycja Pietrowska
2024/07/11 12:50
0
0

Nowe informacje o zmierzającej na zestawy wirtualnej rzeczywistości produkcji.

Na początku lutego bieżącego roku pojawiła się oficjalna zapowiedź Metro Awakening. O grze zmierzającej na VR dowiedzieliśmy się podczas State of Play. W ostatnim odcinku PlayStation Podcast dyrektor kreatywny Martin de Ronde oraz reżyser gry Samar Louwe przekazali kolejne informacje związane z nadchodzącą produkcją.

Metro Awakening
Metro Awakening

PlayStation Podcast z udziałem twórców Metro Awakening i nowe ujęcia z gry

Metro Awakening to samodzielna historia, której akcja osadzona jest przed wydarzeniami z Metro 2033. Produkcja zmierza na zestawy wirtualnej rzeczywistości, a na oficjalnym blogu PlayStation ukazały się właśnie nowe ujęcia prezentujące efekty pracy deweloperów z Vertigo Games. Twórcy przekazali również kilka nowych informacji związanych z grą.

Jedną z pierwszych rzeczy, które zrobiliśmy, gdy zaczynaliśmy ten projekt, było skontaktowanie się z Dmitrijem [Głuchowskim]. Spodziewaliśmy się, że przyjdzie i wymyśli inną historię dla gry, która będzie zgodna z pozostałymi grami Metro. Ale zamiast tego wymyślił bardzo, bardzo osobistą, emocjonalną historię dla nowej postaci. [...] Oczywiście seria Metro zawsze była znana z fabuły, która odróżniała ją od innych strzelanek pierwszoosobowych, ale tym razem Dmitrij chciał się upewnić, że historia i rozwój postaci są jeszcze ważniejsze. – przekazał dyrektor kreatywny, Martin de Ronde.

Deweloperzy przekazali również, że w przypadku VR bardzo dobrze działają segmenty związane ze skradaniem się. Nie oznacza to jednak, że zabraknie „klasycznej akcji Metro”. Reżyser gry, Samar Louwe, dodał natomiast, że protagonista w Metro Awakening „niekoniecznie jest ekspertem od walki”, co oznacza „wolniejsze tempo walki oraz narracji”.

W trakcie rozmowy poruszono także temat amunicji. Jak przekazał Louwe, szukanie pocisków w świecie gry będzie jednym z powodów do eksploracji. Ponadto gracze nie zawsze trafią na pełne magazynki, a pojedyncze naboje będzie można odnaleźć w różnych miejscach.

Głównym powodem do eksploracji każdego zakamarka jest po prostu znalezienie pocisków. Uznaliśmy, że najlepiej będzie ukryć je w małych paczkach. Więc niekoniecznie będziesz znajdować pełne magazynki przez cały czas. [...] Postaraliśmy się również, aby w niektórych przypadkach było trochę opowieści o tym, jak ta amunicja się tam znalazła, czegoś, co uruchomi twoją wyobraźnię. – powiedział Samar Louwe.

GramTV przedstawia:

Twórcy odnieśli się również do kwestii dostosowania świata Metro do VR. Wspomniano między innymi o sposobie sprawdzania liczby pocisków – gracze nie będą widzieli licznika na broni, a zamiast tego otworzą magazynek i własnoręcznie policzą dostępne naboje. Z kolei jeśli będziemy chcieli założyć maskę gazową, trzeba będzie sięgnąć za ramię, ściągnąć plecak i dopiero chwycić maskę.

Na zakończenie przypomnijmy, że Metro Awakening ma zadebiutować w 2024 roku. Gra zmierza na PS VR2, a także Meta Quest 2, Meta Quest 3, Meta Quest Pro oraz Steam VR. Dokładna data premiery nie została jeszcze ujawniona.

Metro Awakening
Metro Awakening
Metro Awakening
Metro Awakening

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!