Take On Helicopters ze zmyślnym zabezpieczeniem antypirackim

Patryk Purczyński
2011/11/07 14:45

Bohemia Interactive prawdopodobnie wraca do swego systemu walki z piratami sprzed dekady. Zabezpieczenie uprzykrza rozgrywkę tym, którym ma uprzykrzać, a nie posiadaczom legalnych kopii.

Take On Helicopters ze zmyślnym zabezpieczeniem antypirackim

Jedna z osób grających w Take On Helicopters poskarżyła się na łamach oficjalnego forum studia Bohemia Interactive, że w trakcie rozgrywki słabnie jakość wizualizacji a obraz coraz bardziej się rozmywa. Zamiast pomocy od działu technicznego otrzymała ona jednak prośbę o umieszczenie na forum dowodu zakupu legalnej kopii gry, a w następnej kolejności bana.

Okazuje się bowiem, że wyżej opisane problemy dotykają jedynie tych graczy, którzy ściągnęli piracką wersję Take On Helicopters. - Bohemia Interactive stosuje w swoich tytułach wiele rozwiązań zapobiegających piractwu, a spadająca jakość obrazu, o której wspominali niektórzy, jest jednym z objawów - tłumaczy w rozmowie z dziennikarzami Eurogamera Marek Spanel, dyrektor wykonawczy firmy.

Efekt, jaki wywołują te rozwiązania zapobiegające piractwu, przypomina system FADE, zastosowany pierwszy raz przed dziesięcioma laty - w Operation Flashpoint. Podobne zabezpieczenia pojawiły się później w ArmA 2 i Overlordzie. Bohemia nie potwierdziła jednak, że właśnie tego rodzaju zabezpieczeń użyła tym razem.

GramTV przedstawia:

Spanel zapewnił natomiast, że nabywcy legalnych kopii Take On Helicopters nie zmagają się z podobnymi trudnościami, a jego ekipa dokłada wszelkich starań, by cieszyli się oni najwyższym komfortem rozgrywki. Dodał też, że piractwo stanowi duży problem dla niezależnych producentów gier komputerowych.

Wszyscy, których interesuje Take On Helicopters, ale nie zdecydowali się jeszcze na zakup gry, z pewnością zainteresuje informacja o nadchodzącym demie. Dokładna data jego upublicznienia nie jest na razie znana.

Komentarze
14
Usunięty
Usunięty
09/12/2011 02:04
Dnia 08.11.2011 o 11:11, Volvox napisał:

W Setlers 3 hutnik wytapiał z żelaza.... świnki ;)

Hehe... Pamiętam doskonale jak kolega mi się żalił takim "bugiem", a właściwie "błędem", bo mając po 10 lat w 1998 roku, nie znaliśmy jeszcze określenia "bug". Były to jednak czasy, gdy dla 10 latka gry kosztowały niemożliwe pieniądze i nie można ich było kupić w każdym sklepie. Nie mogliśmy dojść dlaczego u niego jest ten problem, a u mnie nie, dopiero gdy zainstalowaliśmy u mnie jego "wersję" wyszło czemu :P Długo wtedy prosiłem, aby rodzice sprawili mi rażąco pomarańczowy kartonik z grą :D btw, pamiętacie jeszcze, gry wychodzące w wielkich pudłach? Zdaje się, że piraci mieli też jakiś problem z z Arkham Asylum. Ogólnie to jak większość, popieram wszystkie zabezpieczenia, które uprzykrzają życie piratom, a z których istnienia posiadacze legalnych kopii nie zdają sobie sprawy.

Usunięty
Usunięty
08/11/2011 11:11
Dnia 07.11.2011 o 15:30, matthew87 napisał:

Zwykłe zabezpieczenia są trywialne do złamania, ale skoro to zabezpieczenie jest skuteczne to co oni musieli nawyprawiać w kodzie że cracki tego nie obchodzą? :D

Te zabezpieczenia nie są lepsze niż zwykłe. Po prostu takie psikusy są poukrywane i twórca cracka zwykle nie zauważy że coś nie tak, więc nie będzie naprawiał. Pewnie za jakiś czas ktoś to obejdzie.=====================W Setlers 3 hutnik wytapiał z żelaza.... świnki ;)

Usunięty
Usunięty
08/11/2011 09:14
Dnia 07.11.2011 o 15:23, Niko12131pl napisał:

Chyba raczej we wrone czy tam mewe

Ptaki nie były modelami i nie dało się nimi sterować w zbrojowni, za to inna sprawa ma się z kurami.




Trwa Wczytywanie