W samo południe, biegając po otwartym świecie

Łukasz Wiśniewski
2011/11/30 12:00

Obok maksymalnie ograniczonych skryptami gier akcji, skoncentrowanych wręcz maniakalnie na fabule, mamy na rynku coraz więcej produkcji o strukturze otwartej, określanej mianem sandbox. Ostatnio to chociażby The Elder Scrolls V: Skyrim, Assassin's Creed Revelations czy Saint's Row The Third.

W samo południe, biegając po otwartym świecie

Wszyscy wiemy, że nie ma róży bez kolców. Duży, otwarty świat musi być czymś zapełnimy, a przecież absurdem byłoby próbować w każdym miejscu dodawać coś zupełnie unikatowego. Armia osób potrzebnych do zaprojektowania, rozpisania skryptów, wymodelowania obiektów i przetestowania zgodności lokacji z resztą mapy kosztowałaby fortunę. A wiec i gra musiałaby zapewne zostać wyceniona nie gorzej niż średniej kasy samochód. No, chyba, że grafikę oparto by na kodzie ASCII, jak chociażby w prastarej, kultowej grze ADOM. Tyle, że w tym momencie pewnie nikt by tego nie kupił, więc tak czy inaczej twórcy poszliby z torbami.

Całość mojego dzisiejszego felietonu z cyklu W samo południe znajdziecie klikając w przycisk poniżej:

GramTV przedstawia:

Komentarze
14
kotlecik5
Gramowicz
07/12/2011 21:02
Dnia 30.11.2011 o 17:00, dark_master napisał:

fajnie fajnie, tylko te "poważne zadania za grube nagrody" to chyba nie w skyrim, bo jedyne mocne przedmioty to te od daedr, reszta to w 90% przypadków dostosowany do naszego poziomu syf.

No, tutaj się nieźle zawiodłem parę razy, kiedy za wykonanie zadania, dzięki któremu koleś stał się potężny/bogaty dostaję w nagrodę jakiś gówniany, stalowy miecz, to normalnie idzie tylko wbić temu gościowi ten miecz w gardło... oraz w niektórych przypadkach bardziej się opłaca sprzedać przedmioty potrzebne do ukończenia zadania niż je oddać i sfinalizować zadanie :/

Usunięty
Usunięty
04/12/2011 06:32

@dark_master, mam jeden perfekcyjny przykład, ale spoiler jest dość duży, więc powiem tylko, że za niektóre zadania można dostać naprawdę przyzwoitą sumkę ;) A przedmioty rzeczywiście z craftingu najlepsze.

Usunięty
Usunięty
02/12/2011 17:03

No coz, TES od poczatku serii [1994 o ile pamiec nie myli?] byl sandboxem. Sam pamietam jak cisnalem w daggerfalla itd.Do tego GTA i wiele innych.Dobry trend, bardzo dobry, ale wykonanie pozostawia wiele do zyczenia w tych grach.




Trwa Wczytywanie