XCOM: Enemy Unknown - pierwsze szczegóły i obrazki

Patryk Purczyński
2012/01/10 11:31

Game Informer ujawnił na swoich łamach pierwsze informacje na temat XCOM: Enemy Unknown, reprodukcji słynnej gry sprzed niemal 20 lat. Do naszej galerii trafiły też screeny.

XCOM: Enemy Unknown - pierwsze szczegóły i obrazki

Nim do sieci trafi wypunktowany zbiór najważniejszych faktów z zapowiedzi gry XCOM: Enemy Unknown, która ukaże się na łamach nowego numeru Game Informera, redakcja sama postanowiła podzielić się kilkoma informacjami na temat nowej produkcji Firaxis Games.

Od XCOM powstającego w studiu 2K Marin nowo zapowiedziany tytuł odróżnia nie tylko gatunek, ale także czas, w którym toczy się akcja gry. W tej pierwszej gracze będą świadkami początkowych ataków kosmitów na Stany Zjednoczone. Akcja Enemy Unknown rozgrywa się natomiast w momencie, gdy wojna z przybyszami z kosmosu rozgorzała na dobre.

Game Informer wyjaśnia, że XCOM: Enemy Unknown nie będzie typowym RTS-em (jak chociażby StarCraft) - tu akcja toczy się w czasie rzeczywistym wyłącznie w kwaterze głównej, gdzie gracz dysponuje widokiem globalnym i śledzi miejsca, w których dochodzi do ataków UFO. Zarządzanie badaniami i rozwojem w tajnej bazie organizacji XCOM może być dokonywane w tzw. czasie wolnym, podczas gdy walka toczy się w formule turowej.

W kwaterze głównej zapadają decyzje związane z badaniami nad technologią przybyszów z kosmosu, dochodzi do negocjacji z różnymi narodami, których celem jest pozyskanie funduszy na działanie XCOM, przechwytywania spodków kosmitów czy awansowania żołnierzy na wyższy poziom i rekrutowania nowych. Na polu bitwy gra przechodzi zaś w ekran taktyczny, a użytkownicy mogą wówczas wydawać komendy swoim żołnierzom.

GramTV przedstawia:

"Remake" nie jest pojęciem, które najtrafniej określa XCOM: Enemy Unknown. Dziennikarze Game Informera nazywają tę grę "ponownym zaprojektowaniem". Produkcja Firaxis Games nie kopiuje poszczególnych aspektów oryginału. Przykładem mogą być statystyki żołnierzy, które różnią się w stosunku do tych z pierwowzoru. Gracze nadal muszą jednak radzić sobie z wieloma elementami rozgrywki w pozornie beznadziejnej walce z najeźdźcą z kosmosu, dysponującym lepszą technologią i zdolnościami.

Fani oryginału być może martwią się o nadmierne uproszczenie XCOM: Enemy Unknown z uwagi na fakt, że gra powstaje także na konsole. - Nie powiedziałbym, że produkcja ta jest uproszczona, można raczej mówić o pozbywaniu się nudnych i niezbyt interesujących mechanizmów - wyjaśnia dziennikarz Game Informera, który był na pokazie dzieła Firaxis Games. Żołnierze nadal umierają od razu, a takie rzeczy, jak mgła wojny czy zasięg wzroku, są bardzo ważne na polu bitwy.

- Ze studia Firaxis Games wyjeżdżałem niezmiernie zafascynowany grą XCOM: Enemy Unknown. Projekt jest daleki od wykończenia, ale osobiście jestem podekscytowany perspektywą zagrania w końcowy produkt - konkluduje wysłannik prestiżowego magazynu. Więcej informacji o tym tytule uzyskamy z pewnością już niebawem - do sieci z pewnością trafi zbiór faktów wynotowanych na podstawie zapowiedzi z Game Informera.

Miesięcznik na swojej stronie internetowej upublicznił ponadto pierwsze obrazki z XCOM: Enemy Unknown. Możecie je podziwiać poniżej, a także w naszej galerii. Przypominamy, że nowa produkcja Firaxis Games powstaje z myślą o platformach PC, PS3 i X360.

Komentarze
108
Usunięty
Usunięty
03/07/2012 18:51

Ha! jestem podniecony perspektywą zagrania w tą gry :) Oby im się udało.

Usunięty
Usunięty
03/07/2012 18:49

Witam panie Vojtas mam do pana ogromną prośbę.Czy mógłby mi pan napisać krok po kroku jak zainstalować moda extender ? Pozdrawiam Mzajko

Usunięty
Usunięty
09/06/2012 10:23

Tak się zastanawiam, czy: jeśli mam drużynę na 10 poziomie i nagle odstrzelą mi człowieka odpowiedzialnego za heavy weapons, to co wtedy? Przecież snajper nagle nie będzie walił z rakietnicy, a taki operator z pierwszego poziomu to praktycznie nic raczej nie zrobi w późniejszych misjach.




Trwa Wczytywanie